نور پردازی حرفه ای اتاق گیمینگ

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش توسط

شاید تا قبل از سال 2012 کسب درآمد از طریق گیمینگ یک رویای دست نیافتنی بوده باشد اما امروزه کاری که زمانی از نقطه نظر والدین نوعی وقت تلف کردن بود، یک شغل حرفه ای و خاص محسوب می شود. گیمینگ برای افراد با استعداد و باهوش شغل بسیار مناسبی است.یکی از محبوب ترین تفریحاتی که از کودکان تا بزرگسالان به آن علاقه دارند، صنعت گیم و یا بازی است که با اختصاص یک اتاق مخصوص و یا بخشی از پذیرایی میتوانید تمرکز خود را بر بازی چند برابر  کنید و با نور پردازی حرفه ای اتاق گیمینگ ، لذت بردن از بازی را بی نهایت کنید.نورپردازی حرفه ای و موضعی باعث تحریک طبیعی ذهن شما می‌شود. کنتراست نور به شما اجازه می‌دهد تا تمرکز بیشتری روی کار داشته باشید. این امر به شما کمک می‌کند تا جزئیات بیشتری را ببینید و نتایج بهتری را بدست بیاورید. به همین دلیل است که بسیاری از گیمرهای حرفه ای از نورپردازی موضعی در اتاق گیم خود استفاده کنند.در ادامه مطلب به انواع نورپردازی حرفه ای و روش استفاده از آنها میپردازیم:

چند نکته مهم قبل از نور پردازی اتاق گیمینگ :

اتاق بازی مکانی است که گیمر در آن باید احساس خوشحالی و هیجان داشته باشد. به عبارت ساده‌تر باید به گیمر خوش بگذرد. همانطور که می‌دانید رنگ‌ها از نظر روانشناسی حس‌های متفاوتی را در فرد به وجود می‌آورند. پس در هنگام نورپردازی اتاق بازی نباید از این مسئله غافل شد. مثلا رنگ آبی و سبز رنگ‌هایی آرامش بخش هستند، در مقابل رنگ‌های قرمز، نارنجی و بنفش باعث افزایش هیجان و آدرنالین خون می‌شوند.

جنسیت گیمر :

اگر فضای بازی شما کمی بی روح و رنگ است میتوانید با استفاده از روشنایی های وظیفه ای و ریسه ای به اتاق خود حس و حال بدهید.حتما توجه به جنسیت و علاقه شخصی افراد قبل از لوازم روشنایی بسیار مهم است.چون روحیه افراد و رنگهایی که از آنها لذت میبرند متفاوت است.

ابعاد اتاق :

مسئله دیگر که باید در نظر گرفت اندازه و متراژ اتاق است. استفاده از چراغ‌های روشنایی متعدد در اتاق کوچک باعث پرت شدن حواس گیمر می‌شود.در اتاق های کوچکتر باید روشنایی کمتر استفاده شود ، چون گیمر به مدت طولانی چشم های خود را روی بازی متمرکز میکند و نیاز است در محیط اطراف اتاق روشنایی کم باشد و چشم های گیمر هر از گاهی استراحت کند.روشنایی زیاد در اتاق باعت انعکاس نور خیره کننده روی صفحه نمایش میشود و تمرکز و دقت گیمر را بر هم میزند.

نورپردازی حرفه ای اتاق گیمینگ

متدهای مختلف نورپردازی اتاق گیمینگ

روشنایی اتاق بازی ، شباهتی به روشنایی اتاق پذیرایی یا روشنایی دیگر قسمتهای خانه شما ندارد. اگر چراغ های روشنایی را در اتاق گیمینگ خود مانند دیگر قسمتهای خانه نصب کنید، در صفحه نمایش خود تابش خیره کننده ای ایجاد می کند که این کار دیدن آنچه روی مانیتور نمایش داده میشود را سخت تر می کنید. برای ایجاد بهترین روشنایی در اتاق بازی به چراغ‌هایی نیاز دارید تا به شما در ایجاد بهترین نور برای بازی کمک کنند.آیا حاضرید اتاق بازی خود را به یک گیمینگ روم حرفه ای تبدیل کنید؟ در این مقاله تخصصی ترین متدهای نور پردازی اتاق گیمینگ را شرح میدهیم:

انتخاب رنگ مورد علاقه در نور پردازی :

اولین مرحله در نورپردازی اتاق گیمینگ ، تعیین رنگ هایی است که می خواهید استفاده کنید. رنگ هایی که استفاده می کنید تاثیر زیادی بر تجربه بازی شما خواهند داشت. رنگ‌های مختلف حس و حال شما را در بازی تعیین میکند.آیا ترجیح می دهید آرام، پرانرژی، هیجان زده باشید؟ لامپ های ال ای دی می توانند در رنگ های متنوعی مانند آبی ، قرمز ، سبز ، بنفش و... عرضه شوند.

اگر نمی‌توانید در مورد یکی رنگ خاص تصمیم بگیرید، میتوانید خلاق باشید و همه رنگ‌های مختلف را در نورپردازی اتاق گیم خود بگنجانید. شما می توانید از لامپ های ریسه ای قرمز رنگ زیر لبه های میز بچسبانید و با رنگ آبی سقف را مشخص می کند و با نور سبز ویژگی ها و زیبایی های مختلف اتاق را برجسته کنید.

نورپردازی حرفه ای اتاق گیمینگ

استفاده از نور پس زمینه شیک و لاکچری :

نور پس زمینه حسی لوکس ایجاد می کند. شما می توانید این چراغ ها را در پشت مانیتورها و سایر دستگاه ها یا تجهیزات روی میز خود نصب کنید. نور پس زمینه یک انتخاب عالی برای اتاق بازی است زیرا بدون تداخل با صفحه ، نور را به منطقه می آورد.چراغ ها رنگ های خود را روی دیوار پشت تجهیزات شما و میز زیر آن می تابند. این نوع نورپردازی بر روی قطعات واقعی تجهیزات نمی تابد، بلکه سایه ای از نور ایجاد می کند.

استفاده از چراخ مطالعه یا چراغ کار :

اتاق گیمرها به دلیل کم بودن روشنایی برای انجام کارهای کوچک که نیاز به روشنایی است نیاز به استفاده از چراغ مطالعه دارد. چراغ‌های وظیفه برای گیمرها ایده‌آل هستند زیرا به شما امکان می‌دهند کارهای کوچک را روی میز کار خود انجام دهید. آنها به اندازه کافی روشن هستند، بنابراین لازم نیست اتاق بازی خود را برای انجام کارهای خاص ترک کنید.

پس از استفاده از چراغ ها، می توانید آنها را خاموش کرده و به حالت گیمر برگردید. برای شیک‌تر کردن همه چیز، حتی می‌توانید از نور بدون لمس استفاده کنید که با صدا، حرکت یا با استفاده از یک برنامه روی تلفن همراه شما کار می‌کند.

نورپردازی حرفه ای اتاق گیمینگ

استفاده از لامپ های ریسه ای :

میتوانید از لامپ های ریسه ای در اطراف اتاق و یا اطراف سقف در قسمتهایی که فرو رفتگی وجود دارد استفاده کنید.این نورها خیره کننده نیستند و شما فقط میتوانید حاله ای از این نورها را در اطراف سقف و زمین ببینید.این لامپ های ریسه ای را میتوانید در زیر یا بالای تاقچه ها نصب کنید و یا در فرورفتگی ها تعبیه کنید تا نور غیر مستقیم در اطراف پخش شود.محیطی که این لامپ ها ایجاد می کنند برای هر گیمری جذاب و هیجان آور است و همچنین می توانید از رنگ های مختلفی برای این کار استفاده کنید.

استفاده از نور پس زمینه پشت پوستر یا آثار هنری گیمرها :

بیشتر گیمرها برای دکوراسیون اتاق خود از انواع پوستر و آثار هنری مربوط به گیم ها در دیوار اتاق یا داخل قفسه ها استفاده میکنند ، نوپردازی حرفه ای پشت این آثار هنری میتواند زیبایی آنها را برجسته کند.در این روش مینوانید ، نورپردازی هنری پشت اثر هنری قرار دهید در این متد ،  نور بر روی دیوار پشت آن پخش می شود و هنر را برجسته می کند. اکثر گیمرها با چراغ اصلی خاموش بازی می‌کنند و فقط از چراغ‌های بازی خود استفاده می‌کنند که به تاریک نگه داشتن اتاق برای بازی بهینه کمک می‌کند.

با این حال، با خاموش شدن چراغ اصلی، نمی‌توانید تمام آثار هنری عالی خود را روی دیوار ببینید. با استفاده از نورپردازی هنری، می توانید اتاق بازی خود را تاریک نگه دارید و در عین حال از آثار هنری مورد علاقه خود لذت ببرید.

نورپردازی حرفه ای اتاق گیمینگ

نصب کردن چراغ پشت قفسه ها :

 از زیبایی قفسه ها غافل نشوید ، اکثر گیمرها لوازم مربوط به بازی و یا فیگورها و مجسمه های شخصیت های بازی را در داخل قفسه ها نگهداری میکنند.آنها را نیز نباید در تاریکی رها کرد. روشنایی قفسه توجه را به این شخصیت‌های مورد علاقه در اتاق بازی تاریک شما جلب می‌کند. برای بهترین نتیجه، قفسه ها را نیز در نظر بگیرید.

نصب کردن چراغ های دکوراتیو روی دیوار :

استفاده از چراغ دکوراتیو با اشکال چند ظلعی علاوه بر ظاهر شیک و زیبایی که دارد ، نوری ملایم و مناسب اتاق گیمینگ در اطراف پخش میکند.استفاده از چنین دکوراسیون هایی در اتاق بازی باعث لوکس تر دیده شدن محیط میشود و همچنین با این کار میتوانید نور را به صورت غیر مستقیم و دیده نشدن منبع نور ، در اطراف پخش کنید.

سخن پایانی :

مهم ترین اصل در طراحی اتاق بازی یا هر فضایی که مستقیما روی روان فرد تاثیر میزاره اینه که اتاق بهم ریخته نباشه و لوازم دست و پا گیر و اضافی اطراف خودتون نداشته باشید.برای تمرکز و دقت زیاد بر روی بازی ، داشتن محیط مرتب و جم و جور ضروری است.اگر قصد دارید نور پردازی اتاق گیمینگ را نیز خودتان انجام دهید با در نظر گرفتن سلیقه شخصی خودتان حتما روی این نکته توجه داشته باشید که هنگام نور پردازی شلخته و بی نظمی نداشته باشید ، نباید منبع نور دیده شود.دیده شدن منبع نور علاوه بر بینظمی و زشتی که به محیط میدهد باعث انعکاس نور خیره کننده روی صفحه نمایش و چشمان گیمر میشود. با رعایت نکات گفته شده در بالا میتوانید اتاق گیمینگ خود را به شکل حرفه ای و با کمترین هزینه نورپردازی کنید.