با 6 روش ساده از لنز دوربین موبایل خود محافظت کنید

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش توسط

هنگام مسافرت و گردش ، کاری که همه ما علاقه مند به انجام آن هستیم ، عکاسی از طبیعت و یا مناظر دیدنی است.برای گرفتن عکس‌های خاص، شما بایستی ایستادگی کنید و متفاوت باشید. عجله نکنید، کمی وقت بگذارید تا اصول اولیه را یاد بگیرید، چون در نهایت به آن خواهید رسید.برای گرفتن عکسهای خاص علاوه بر داشتن مهارت و علاقه ، باید دوربین با کیفیتی داشته باشید.این روزها به دلیل پیشرفت چشم گیر کیفیت دوربین گوشی های موبایل ، اکثر علاقه مندان به ثبت لحظات خاطره انگیز با دوربین گوشی موبایل خود عکس برداری میکنند.کیفیت دوربین موبایل برای کاربران خیلی مهم است و برای این منظور باید نهایت سعی خود را برای محافظت از دوربین موبایل خود انجام دهید.در ادامه مطلب به معرفی گلس دوربین موبایل و تاثیر آن بر حفظ کیفیت دوربین می پردازیم:

گلس محافظ لنز دوربین موبایل چیست؟

یکی از لوازم جانبی بسیار کارآمد و ارزان برای گوشی موبایل محافظ لنز دوربین است.این گلس ها مانند گلس محافظ صفحه نمایش است و برای انواع گوشی ها نسبت به شکل دوربین آنها ، گلس های متناسب با فرم دوربین وجود دارد.این محافظ ها به راحتی و به طور کامل از آسیب دیدن لنز گوشی جلوگیری می کنند و اگر احتمال خط و خشی هم باشد به محافظ وارد شده و پس از مدتی که محافط آسیب دید به راحتی می توان آن را تعویض کرد.

انواع محافظ لنز دوربین موجود در بازار

گلس های محافظ با توجه به انواع گوشی های مختلف ، شکل متفاوتی نسبت به دیگری دارند.در واقع یک نوع خاص محافظ لنز دوربین در بازار موجود نیست که همه افراد از آن برای موبایل‌های خود استفاده کند چرا که باید گلس دوربین گوشی، کاملاً با اندازه و شکل موبایل همخوانی و تناسب داشته باشد.نحوه استفاده از گلس لنز گوشی به این شکل است که آن را با دقت و ظرافت به دوربین بچسبانند! هر برچسب لنز استاندارد، داراییک لایه بسیار نازک از چسب سیلیکونی در پشت خود است که اجازه نمی‌دهد، محافظ لنز دوربین از قسمت مربوطه جدا شود! البته این موضوع همیشه ثابت نیست و تمام این رفتارها بستگی به شرکت تولیدکننده گلس دوربین گوشی هم دارد که چطور این کار را انجام می‌دهد.با بررسی گلس های دوربین متوجه خواهید شد که در حالت کلی به دو نوع ؛ فریم دار و بدون فریم تقسیم‌بندی می‌شوند، معمولاً موبایل‌هایی که دارای دوربین‌های برجسته هستند باید از نوع فریم‌دار استفاده کنند و در نقطه مقابل، گوشی‌هایی که دوربین آنها هم سطح با بدنه است، نوع گلس بدون فریم برای محافظت از لنز گوشی استفاده می‌شود.

گلس لنز دوربین موبایل

انواع گلس لنز دوربین موبایل از لحاظ جنس

محافظ لنز دوربین گوشی موبایل از ابزارهای مهمی است که همه کسانی که موبایل های هوشمند دارند روزانه از آن استفاده می کنند. سعی کنید دوربین گوشی تان را بیشتر دوست داشته باشید و کاربر عزیز به محض اینکه دوربین گوشی تان آسیب ببیند امکان دارد دیگر قابل تعمیر نباشد و آسیب جدی ببیند.محافظت از بخش‌های مختلف گوشی هوشمند، باعث افزایش عمر مفید آن می‌شود. محافظ لنز دوربین یکی از لوازم جانبی هایی است که به شما امکان این را می دهد که از لنز دوربین گوشی تان محافظت نمایید. محافظ لنز دوربین گوشی شبیه ، گلس صفحه نمایش (محافظ صفحه نمایش)  موبایل می باشد.معمولا از جنس پلاستیک و شیشه ی سخت  با تکنولوژی نانو ساخته می شود.

6 روش محافظت از لنز دوربین موبایل

قبل از قرار دادن موبایل در کیف، جیب یا هر جای دیگر دقت کنید.بررسی کنید که چیزهایی مانند کلید ماشین یا خانه و یا وسایل تیز در آن نباشد. دلیل آن این است، که ممکن است دوربین یا صفحه نمایش شما را خراش دهد. بنابراین هنگام حمل تلفن همراه‌تان به این موارد توجه کنیدقرار دادن گوشی کنار اجسام تیز یا کشیدن اجسام نوک تیز روی لنز گوشی باعث ایجاد خش و از بین رفتن لنز گوشی می‌شود.استفاده بیش از حد از گوشی موبایل به مرور زمان باعث اسیب دیدن گوشی موبایل میشود.در دوربین گوشی موبایل بخش‌های مکانیکی هم وجود دارد. که به مرور زمان فرسوده می‌شوند و بر کیفیت دوربین تاثیر می گذارند. اگر زیاد از دوربین موبایل‌تان استفاده می‌کنید و عکس می‌گیرد، این نکته را به خاطر داشته باشید.

خرید تک و عمده انواع گلس لنز دوربین موبایل با بهترین کیفیت و پایین ترین قیمت در فروشگاه اینترنتی کیوان کالا امکان پذیر است.

از وارد شدن ضربه به گوشی موبایل جلوگیری کنید:

وارد شدن ضربه به گوشی موبایل بسیار مضر است و میتواند باعث پدید آمدن آسیب های جدی به صفحه نمایش و یا دوربین گوشی شود.پس برای محافظت از دوربین موبایل و خود موبایل باید از وارد آمدن هر نوع ضربه ای جلوگیری کنید و برای ایجاد امنیت بیشتر از قاب گوشی ، گلس صفحه نمایش و گلس لنز دوربین حتما استفاده کنید.

محافظ لنز دوربین موبایل

از خیس شدن دوربین گوشی جلوگیری کنید:

به جز شکستن صفحه نمایش، بدترین بلایی که می تواند سر موبایلتان بیاید، خیس شدن است! شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی از دستتان لیز می خورد و داخل جوب، پارچ آب یا نوشیدنی، رودخانه و هر جای دیگری می افتد که در نهایت آب از درز های آن نفوذ می کند و گوشی یکباره خاموش می شود.البته که برخی از افراد برای مواجه نشدن با این معضل، از همان اول یک گوشی ضد آب تهیه می کنند. گوشی سامسونگ S9 یکی از گزینه هاییست که ضد آب بودن آن تاثیر زیادی بر افزایش آمار فروش این مدل داشت.برای جلوگیری از خیس شدن گوشی بهترین کار این است که در شرایط آب و هوایی بارانی و جاهایی که امکان پاشش آب به دوربین گوشی موبایل وجود دارد ، فیلم برداری نکنید و از گوشی خود محافظت کنید.

پاک کردن مرتب لنز دوربین با دستمال مخصوص:

برای محافظت از لنز دوربین گوشی‌تان، این کار را به طور مداوم انجام دهید، در غیر این صورت، گوشی هوشمندتان گردو غبار می‌گیرد و گاهی اوقات به طور تصادفی، گرد و غبار می‌تواند وارد لنز دوربین شود.حتی اگر از قاب موبایل استفاده می‌کنید، تمیز کردن مداوم آن با پارچه نرم، از آسیب دیدن لنز دوربین جلوگیری می کند.برای محافظت از لنز دوربین گوشی‌تان حتما از دستمال مخصوص و نرم استفاده کنید و هرگز از دستمال کاغذی و یا دستمال زبر استفاده نکنید ، زیرا دستمال زبر باعث ایجاد خط و خش روی لنز دوربین میشود.

گلس لنز دوربین موبایل

از گلس لنز دوربین گوشی موبایل استفاده کنید:

در نظر داشته باشید که معمولا آسیب های وارده به لنز دوربین گوشی جبران پذیر نیستند و وقتی مشکلی پیش میاید اغلب باید کل دوربین گوشی عوض شود . پس بهتر است برای محافظت از لنز گوشی از هیچ گونه هزینه ای دریغ نکنید. یکی از بهترین گزینه ها برای محافظت از لنز دوربین گوشی استفاده از گلس محافظ لنز است. محافظ لنز دوربین مشابه گلس محافظ صفحه نمایش است. عمدتا از شیشه یا پلاستیک ساخته می‌شود. روی دوربین گوشی نصب می‌شود و اجازه نمی‌دهد هیچ خط و خراشی روی شیشه و لنز دوربین بیفتد. برای هر گوشی محافظ لنز دوربین خاص خودش مطابق با اندازه دوربین گوشی طراحی شده است.

از خورشید عکاسی نکنید:

اگر علاقه مند به عکاسی از طبیعت هستید، بخاطر داشته باشید که هرگز از خورشید عکسبرداری نکنید.حتی در هنگام غروب خورشید هم، نباید به شکلی عکس بگیرید که خورشید پشت سر شما باشد و نور خورشید مستقیما به لنز دوربین شما بتابد.شاید ابتدا متوجه نشوید دوربین گوشی آسیب دیده اما بعد از چندبار تکرار، متوجه خواهید شد که کیفیت دوربین گوشی، کاهش پیدا کرده

با گوشی موبایل از خورشید عکس برداری نکنید.

دوربین گوشی را در معرض حرارت قرار ندهید:

از قرار دادن دستگاه موبایل خود در محیط های گرم پرهیز کنید و به هیچ وجه آن را در برابر نور مستقیم خورشید نگذارید. بیش تر گوشی های هوشمند امروزی از جنس پلاستیک و فلز هستند و بدین ترتیب جذب حرارتی بالایی دارند. جالب است بدانید که اسمارت فون ها با توجه به طراحی ای که دارند در گرمای زیاد خاموش می شوند و بدین صورت از آسیب رسیدن به گوشی شما جلوگیری می شود.

مزیت های استفاده از گلس لنز دوربین

دوربین گوشی مهم است. همه‌ی ما هر روز از آن استفاده می‌کنیم. گوشی‌های جدیدی که به بازار می‌آیند هم روی این قابلیت تمرکز ویژه دارند. آیفون 11 پرو مکس که اخیرا معرفی شده است سه دوربین باکیفیت دارد. اگر آسیبی به دوربین گوشی برسد تعمیر کردن آن هم چیزی را عوض نمی‌کند. اصلا معلوم نیست می‌توان آن‌ها را تعمیر کرد یا نه. پس باید مراقب دوربین گوشی‌تان باشید. از میان لوازم جانبی گوشی، محافظ لنز دوربین گوشی به شما این امکان را می‌دهد تا از لنز دوربین گوشی‌تان محافظت کنید.

جلوگیری از ایجاد خط و خش

از لنز دوربین گوشی در برابر ضربه و خط و خراش محافظت می‌کنند. این اولین و مهم‌ترین دلیل استفاده از این گلس‌هاست. دوربین گوشی معمولا از شیشه‌های مقاوم ساخته می‌شود اما همچنان نمی‌توان از سالم ماندن آن حین ضربه مطمئن بود. بارها دیده‌ایم که گوشی از دست دوستان‌مان افتاده است و دوربین آن کاملا شکسته است. شاید برای خود شما هم اتفاق افتاده باشد.

شیشه لنز دوربین موبایل را با دستمال نرم تمیز کنید

جلوگیری از به جا ماندن لکه چربی

استفاده از فناوری نانو در ساخت گلس صفحه نمایش و گلس لنز دوربین موبایل این لوازم جانبی مهم ، ضد چربی و ضد لکه هستند. این خاصیت مهمی است. اثر انگشت یا چربی با کوچک‌ترین لمسی روی دوربین گوشی می‌ماند و باعث افت کیفیت باتری می‌شود. اما با این گلس از شر لکه‌ها و اثر انگشت و غبار روی دوربین راحت می‌شوید.

سخن پایانی:

گلس های محافظ لنز دوربین گوشی موبایل دوام بالایی دارند ، با اینکه ضخامت کمی دارند اما مقاومت بالایی دارند و احتمال شکسته شدن آن‌ها بسیار کمتر است.بعد از جدا کردن آن‌ها هیچ اثری از چسب روی لنز دوربین جا نمی‌ماند.همچنین برای هر مدل گوشی متناسب با فرم دوربین گوشی مورد نظر میتوانید گلس خریداری کنید و این گلس های دارای لبه اضافی نیستند و کاملا با فرم و شکل دوربین همخوانی دارند و به دلیل ضخامت خیلی کم آنها و وضوح بالا هیچ نوع تاثیر منفی در فیلم برداری و یا عکس گرفتن به وجود نمی آید.خلاصه اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و میتوانید با صرف هزینه خیلی کمی از شیشه لنز دوربین گوشی موبایلتان محافظت کنید.