بهترین ضبط ماشین دارای چه ویژگی هایی است؟

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش توسط

شنیدن موسیقی در ماشین، لذت خاصی دارد! گوش دادن به موسیقی وقتی از کنار منظره های زیبا رد میشوید خیلی لذت بخش است. شاید شما هم جزء افرادی هستید که در حین رانندگی هم دوست دارید اخبار رو پیگیری کنید و یا اینکه به پخش زنده مسابقه مهم و هیجانی گوش دهید ، اینجاس که یک پخش کننده خودرو با کیفیت خستگی رانندگی را از شما میگیرد.در ادامه مقاله به بررسی مشخصات بهترین ضبط ماشین میپردازیم:

بررسی نکات مهم هنگام خرید ضبط ماشین

سیستم پخش خودرو یا همان ضبط ماشین یکی از پر طرفدارترین لوازم خودرو است که تقریبا تمامی افراد به دنبال راه‌اندازی بهترین سیستم پخش خودرو هستند تا از صدای بالا و با کیفیت در خودرو خود استفاده کنند. حساسیت روی این مسئله بسیار بالا بوده و لازم است تا به بررسی نکات مهم و کلیدی هنگام خرید ضبط ماشین بپردازیم:

توان خروجی ضبط ماشین

توان خروجی پخش کننده خودرو و یا قدرت و کیفیت صدای خروجی آن مسئله ای است که در انتخاب ضبط ماشین با آن روبرو می باشید. مسلما با افزایش قدرت خروجی رادیوپخش شما صدای بهتری می توانید از سیستم خود بگیرید. این قدرت بر حسب وات مشخص می گردد.  توان خروجی هر چه که بیشتر باشد، شما صدای بهتر و با کیفیت‌تری از سیستم خود دریافت می‌کنید. این توان عددی بر حسب وات است. به توان خروجی، حداکثر قدرت صدای خروجی نیز می‌گویند.

تعداد خروجی صدای ضبط ماشین

تعداد خروجی پخش کننده خودرو بیشترین اهمیت را برای انتخاب یک سیستم قوی روی ماشین به خود اختصاص می دهد اگر رادیوپخش شما 2 جفت خروجی صدا نداشته باشد شما از ساب روی سیستم خود نمی توانید استفاده کنید. استفاده از رادیوپخشهای ارزان قیمت استفاده از ساب را به شما نمیدهد.

پورت های ورودی ضبط ماشین

پورت‌های ورودی یکی از مهم‌ترین مواردی هستند که هنگام خرید یک پخش کننده خودرو باید آن‌ها را در نظر بگیرید. پورت ورودی همان پورتی است که شما میتوانید از طریق آن موزیک خود را روی ضبط پلی کنید. این پورت می‌تواند AUX , USB باشد. امروزه همگی ما به جای استفاده از سی دی ترجیح می‌دهیم که از فلش خود استفاده کنید. همچنین بسیاری از آهنگ‌های ما درون تلفن همراه ما قرار دارند. پس بهتر است که ضبطی را برای خودرو خود خریداری کنید که هم پورت USB و هم پورت AUX را داشته باشد.

نکات مهم برای خرید بهترین ضبط پخش خودرو

داشتن بلوتوث ضبط ماشین

تکنولوژی بلوتوث که در ابتدا با تلفن همراه راهی بازار شد به پخش های اتومبیل هم راه پیدا کرد و اگر پخش اتومبیل تان از این تکنولوژی برخوردار باشد استفاده های زیر را می توانید از آن بکنید.صدای شخصی را که در حال مکالمه با او هستید از طریق بلندگوهای اتومبیل تان بشنوید و در حین رانندگی به راحتی و بدون خطر و ترس از جریمه شدن با تلفن همراه تان صحبت کنید.با استفاده از موبایل و لپ تاپ و … و از طریق اتصال آنان با رادیوپخش، آهنگهای مدنظر خود را از طریق بلوتوث در ماشین و با استفاده از بلندگوهای ماشین پخش کنید.

معرفی بهترین پخش کننده خودرو

چگونگی انتخاب یک سیستم صوتی مناسب برای اتومبیل بین برندهای موجود در بازار سوال و دغدغه ای است که همواره افرادی که به دنبال تهیه سیستم با کیفیت برای ماشین خود هستند با آن روبرو می باشند.بعد از بررسی نکات مهم و کلیدی در انتخاب بهترین ضبط پخش خودرو به معرفی انواع مختلف پخش خودرو میپردازیم:


پخش کننده خودرو Panatech مدل 304

 پخش کننده خودرو Panatech مدل 304


پخش کننده خودرو Panatech مدل 304 برای راحتی کاربران سه نوع پورت متفاوت در جلوی این دستگاه قرار داده است.برای افرادی که مدام از فلش مموری استفاده میکنند، پورت USB بهترین گزینه است.پخش کننده خودرو Panatech مدل 304 دارای ریموت کنترل است ، تا کنترل موسیقی و صدا راحت باشد.


پخش کننده خودرو Panatech مدل 306

 پخش کننده خودرو Panatech مدل 306
پخش کننده خودرو Panatech مدل 306 دارای توان خروجی (50 * 4W)  است که توان پخش صدا با قدرت و کیفیت بالا را قادر است.این بط پخش خودرو دارای پنل جدا شونده است و برای افرادی که نگران دزدیده شدن این دستگاه هستند بسیار مناسب است.


پخش کننده خودرو Panatech مدل 305

 پخش کننده خودرو Panatech مدل 305شرکت Panatech محصولات زیادی را تولیدی و روانه بازار میکند که یکی از بهترین و پر تنوع ترین این محصولات ضبط پخش کننده خودرو است.پخش کننده خودرو Panatech مدل 305 یکی از این پخش کننده های با قیمت مناسب و کیفیت بالا است. این ضبط دارای صفحه نمایش LED است که میتوانید به راحتی آهنگ ها را مدیریت کنید.

روشهای وصل کردن گوشی موبایل به ضبط پخش خودرو

موسیقی برای افراد مختلف جامعه عادی نمی‌شود و برای هر سن و نسلی موسیقی لذت بخش است. موسیقی هر لحظه خاص  است و سخن و نوایی تازه برای‌مان دارد.گوش دادن به موسیقی وقتی کنار هم هستیم و هم خوانی با خواننده بسیار لذت بخش است. همه ما دوست داریم آهنگ های مورد علاقه خودمان را در گوشی موبایلمان ذخیره کنیم و اگر بتوانیم این آهنگ ها را در داخل خودرو با همه به اشتراک بگذاریم لحظات به یاد ماندنی را رقم خواهیم زد.در ادامه روشهای مختلف وصل کردن گوشی به ضبط ماشین را آموزش میدهیم:

وصل شدن موبایل به ضبط پخش با کابل AUX

کابل AUX از نوستالژی‌های رابط گوشی به باند ماشین است. آیا تا بحال‌شده سوار ماشین دوست‌تان شوید و در همان لحظات ابتدایی به شما بگوید، با کابل AUX موزیکی را پخش کنید؟ کابل AUX سریعترین راه برای اتصال باند ماشین به گوشی است؛ این کابل در دو سر خود دارای جک 3.5 میلی‌متری است که یک طرف آن به گوشی و طرف دیگر آن به ضبط ماشین متصل می‌شود.اتصال مستقیم گوشی به باند ماشین: کابل AUX سریع و بدون هیچگونه جفت (Pair) شدنی به باند ماشین متصل می‌شود و به راحتی می‌توانید موسیقی خود را با کیفیت و قدرت باند‌های ماشین خود بشنوید.

وصل شدن موبایل به ضبط پخش ماشین

وصل شدن موبایل به ضبط پخش با بلوتوث

خوشبختانه گوشی‌های هوشمند امروزی قابلیت اتصال به هر دستگاهی را دارند.در سالیان اخیر ضبط‌های ماشین از فناوری بلوتوث پشتیبانی می‌کنند.و برای وصل شدن به ضبط ماشین کافیست تا ضبط خود را برای اتصال به گوشی آماده کنید. برای این کار باید Mode ضبط خودروی خود را روی حالت Bluetooth mode یا BT mode تنظیم کنید تا بلوتوث ماشین شما بتواند با بلوتوث گوشی pair شود. سپس بلوتوث گوشی خود را در بخش تنظیمات روشن کنید.پس از شناسایی برند و مدل باند ماشین، روی آن تپ کنید تا گوشی به ضبط پخش ماشین متصل شود. چنانچه اتصال گوشی به ضبط ماشین با موفقیت انجام شود صدای The Phone Connected را از باند ماشین خود می‌شنوید، که نشان‌دهنده‌ی اتصال درست باند به گوشی است. سپس به راحتی پلی لیست خود را پخش و از آهنگ‌های خود نهایت لذت را با همراه‌تان ببرید.

وصل شدن موبایل به ضبط پخش با کابل شارژ

اگر فلش مموری همراهتان نیست تا آهنگ های آن را پلی کنید و کابل AUX نیز در ماشین نیست میتوانید از کابل شارژ استفاده کنید.منظور از کابل شارژر همان کابل USB می باشد که شاید در ابتدا تصور کنید چنین چیزی محال و غیر ممکن می باشد! اما صبر کنید! برخی از ضبط ها هستند که وقتی شما گوشی را به آن متصل می کنید، گوشی را به عنوان حافظه اکسترنال یا خارجی می خواند و شما می توانید به سادگی و با استفاده از یک کابل USB ساده گوشی را به ضبط اتومبیل متصل کنید.با این حال توصیه می شود این روش را نیز امتحان نمائید و اگر متصل نشد می توانید با استفاده از کابل OTG آهنگ های مدنظرتان را از گوشی به فلش انتقال دهید. سپس فلش را به ضبط ماشین وصل کنید و مود ضبط را بر روی USB بگذارید و از گوش دادن آهنگ های مورد علاقه تان لذت ببرید.

سخن پایانی:

ضبط ماشین یکی از لوازم جانبی ضروری برای هر ماشینی است و تقریبا میتوان گفت همه ماشین ها مجهز به ضبط پخش هستند و در صورت خرابی ، هر فردی خیلی زود به فکر خرید ضبط پخش خودرو میافتد .همانطور که در بالا توضیح دادیم نکات مهم در انتخاب ضبط پخش خودرو توان خروجی آن است ، که میزان قدرت صدای خروجی را نشان میدهد.البته میتوان گفت در بازار فعلی تقریبا ضبط پخش خودرو هایی که در رنج قیمت 500هزار تومان تا 2 میلیون تومان هستند همگی دارای توان خروجی 200 وات هستند.پس برای خرید بهترین ضبط پخش به نکات مهم دیگر نیز اهمیت بدهید.مثل خروجی ضبط پخش و یا تعداد پورت های ورودی پخش کننده.