راهنمای خرید انواع دسته بازی مناسب برای کامپیوتر ، کنسول و گوشی موبایل

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش توسط

اکثر ما با بازی های کامپیوتری بزرگ شدیم و شخصیتمان همراه آن شکل گرفت. بازی های خاطره انگیزی که بعد از گذشت سالها نیز، فقط با شنیدن اسم آن ها می‌توانیم بار دیگر آن لحظات شیرین را تجسم کنیم.امروزه بازی های کامپیوتری به یکی از تفریحات جذاب جوانان و نوجوانان تبدیل شده است و اکثر دور همی ها به این بازی ها ختم میشود.وقتی با دسته بازی به جای ماوس و کیبورد بازی کنید لذت این بازی ها چندین برابر میشود.بازی با کنسول بدون دسته امکان پذیر نیست و دسته یار همیشگی کنسول است.در ادامه به معرفی انواع دسته های بازی میپردازیم:

انواع دسته بازی بر اساس نوع استفاده کاربران

گیم پد یا همان دسته بازی به انگلیسی (gamepad) وسیله‌ای برای کنترل کردن بازی‌های کامپیوتری می‌باشد. این وسیله به راحتی درون دست قرار می‌گیرد و با اتصال دادن آن به کامپیوتر یا کنسول خانگی می‌توانید با فشار دادن دکمه‌های روی آن بازی را مدیریت کنید.این دسته ها از لحاظ طراحی ظاهری دونوع ساده و یا شوک دار هستند.با دسته های شوک دار لذت بازی در دنیای واقعی را تجربه خواهید کرد. این دسته‌ها دارای دو موتور الکتریکی یا همان ویبره هستند که در بازی‌هایی که این قابلیت را دارند در شما شوک یا همان لرزش را ایجاد می‌کنند.در ادامه با انواع دسته ها از لحاظ نوع استفاده کاربران آشنا خواهید شد:

دسته بازی کامپیوتر:

برخی از گیمرهای حرفه‌ای معمولا با موس و کیبورد بازی می‌کنند، اما خیلی از افراد با کیبورد و دسته چندان راحت نیستند و ترجیح می‌دهند با دسته‌بازی کنند. یک گیمر با گیم پد تسلط بیشتری روی بازی دارد و شاید بیشتر از کسانی که با موس و کیبورد بازی می‌کنند امتیاز کسب کند.

دسته بازی کنسول:

برای بازی کردن با کنسول بازی شما حتما باید یک یا دو گیم پد داشته باشید. از همان ابتدای ساخت کنسول‌های بازی برای کار کردن با آن‌ها گیم پد طراحی شد و برای کنسول یک وسیله جدید به حساب نمی‌آید. از نظر ظاهری شباهت زیادی به دسته کامپیوتر دارند به طوری که با گیم پد کنسول ماکروسافت یعنی ایکس باکس می‌توان کامپیوتر هم بازی کرد.

دسته بازی گوشی موبایل:

با پیشرفت روز افزون بازی های موبایل، شاهد رشد افسارگسیخته‌ی صنعت بازی های موبایل در جهان و ایران هستیم. همین موضوع باعث شده است تا بعضی شرکت‌های تولیدی اقدام به طراحی نوعی دسته ‌بازی کرده‌اند که از یک قسمت نگهدارنده ویژه موبایل ، تشکیل شده است. استفاده از این دسته در میان گیمرها بسیار رایج شده به نحوی که افراد می‌توانند به وسیله یک رابط OTG جهت اجرای بازی‌های مختلف به انواع دستگاه‌های هوشمند متصل شوند.

دسته بازی گوشی موبایل

انواع دسته بازی بر اساس نوع رابط اتصال

بازی های کامپیوتری دارای طرفداران و علاقه مندان بسیاری است و با پیشرفت ارتباطات اینترنتی این بازی ها به صورت آنلاین در کل دنیا صورت میگیرد و به همین دلیل راحتی در حین بازی اهمیت زیادی دارد و به این منظور شرکت های تولیدی اقدام به تولید انواع مختلف دسته های بازی برای راحتی و لذت بیشتر کاربران کرده اند.در ادامه به بررسی انواع دسته ها از لحاظ رابط اتصال میپردازیم:

دسته بازی سیم دار:

ابتدایی‌ترین‌ نمونه موجود در بازار می‌باشند و اندازه و وزن مناسبی دارند. این دسته‌ها دارای دکمه هایی جهت حرکت و پریدن است. این دسته‌ها از نظر تعداد دکمه و اندازه شباهت زیادی به دسته‌های بیسیم دارند، تنها تفاوت اصلی این است که برای اتصال با یک سیم با طول مشخص به پورت یو اس بی متصل می‌شوند. داشتن سیم محدودیت جا‌به‌جایی را برای شما به وجود می‌آورد به طوری که شما فقط به اندازه سیم می‌توانید از کنسول خود فاصله بگیرید.

دسته بازی بی سیم:

به این دسته‌ها گیم پد وایرلس هم گفته می‌شود، زیرا مانند مدل قبلی با سیم به پورت مورد نظر شما متصل نمی‌شوند و بدون سیم هستند. خیلی از افراد به راحتی در حین بازی اهمیت زیادی میدهند و برای لذت بیشتر ترجیح می‌دهند که حین بازی آزادی عمل داشته باشند و در هر گوشه و کناری بدون محدودیت سیم بازی کنند.این افراد ترجیح میدهند که دسته های بازی بیسیم را خریداری کنند ، البته این دسته ها با باتری قابل شارژ کار میکنند به ظرفیت باتری توجه کنید.

معرفی 5 دسته بازی مناسب برای انواع کاربری

اولین نکته ای که هنگام خرید دسته بازی باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب یک نوع مناسب از آن ها می باشد. برای این منظور باید به نوع بازیهایی که به آن علاقه دارید بپردازید و در ابتدا مشخص کنید که به دنبال خرید کنترلر کنسول ها هستید و یا قصد خرید گیم پدی مخصوص کامپیوتر را کرده اید.در ادامه به بررسی و معرفی 5 دسته بازی کامپیوتر ، کنسول و موبایل می پردازیم:

دسته بازی بی سیم تک شوکدار Panatech مدل G509W

 دسته بازی بی سیم تک شوکدار Panatech مدل G509W

اگر یکی از گیمر های حرفه ای و حساس هستید دسته بازی بی سیم تک شوکدار Panatech مدل G509W یکی از دسته های وایرلس با برد عالی و حساسیت بالا است که مخصوص بازی با کامپیوتر ، لپ تاپ ، ps3 ، انواع تلویزیون و اندروید باکس است.خلاصه اینکه یک دسته تخصصی و حرفه ای برای لذت همه جانبه از بازی است.درسته قیمت کمی بالایی دارد ولی یک گیمر حرفه ای و تخصصی باید برای لذت بیشتر و کسب امتیازات بالا ، دسته بازی حرفه ای و با کیفیت خریداری کند.

دسته بازی بی سیم تک شوکدار Panatech مدل G510 دسته بازی بی سیم تک شوکدار Panatech مدل G510

بازی های کامپیوتری و یا بازی هایی که با کنسول انجام میگیرند دارای لذت زیادی هستند.برای تجربه و حس یک بازی واقعی و جذاب ، دسته هایی که دارای شوک یا ویبره هستند گزینه بسیار مناسبی است.احساس هیجان و دلهره در بازی هایی که امکان لرزه دارند بسیار لذت بخش است.دسته بازی بی سیم تک شوکدار Panatech مدل G510 به خاطر طراحی زیبا و جایگیری حرفه ای دکمه ها در بازی های طولانی شما را خسته نمیکند و از آسیب دست ها و مچ جلوگیری میکند.این دسته قطعا یکی از بهترین دسته های بازی برای اندروید به حساب می آید.

دسته بازی بی سیم تک شوکدار Panatech مدل G508
 دسته بازی بی سیم تک شوکدار Panatech مدل G508

اگر شما هم به راحتی و ریلکس بودن در حین بازی حساس هستید، دسته بازی بی سیم تک شوکدار Panatech مدل G508 یکی از بهترین و مناسب ترین دسته های موجود در بازار است.این دسته با رنگ بندی متفاوت برای هر دکمه ، استفاده از آن را کاربردیتر میکند ، همچنین طراحی زیبا و ارگونومی آن باعث میشود تا ساعت ها بازی کردن برای شما بدون خستگی و لذت بخش باشد.


دسته بازی موبایل PUBG مدل SR
 دسته بازی موبایل PUBG مدل SR

بازی pubg معروف تر از آن است که کسی نشناسد و برای تسلط لازم هنگام بازی های موبایل ، حتما از دسته بازی موبایل PUBG مدل SR استفاده کنید ،این دسته با ظاهر شبیه به دسته کنسول و گیره نگهدارنده گوشی موبایل ، سرعت و عکس العمل شما هنگام بازی را چند برابر میکند.همچنین فن این دسته گوشی را خنک کرده و از آسیب باتری گوشی جلوگیری میکند.


دسته بازی دوبل شوکدار حرفه ای Panatech مدل G501

 دسته بازی دوبل شوکدار حرفه ای Panatech مدل G501

بازی های کامپیوتری به دلیل تعداد بالا و در دسترس بودن بازی ها دارای طرفداران زیادی است و اینکه نسبت به کنسول در دسترس تر است، ولی شاید برای خیلی از شما ها بازی با دسته لذت بخش تر از ماوس و کیبورد باشد.دسته بازی دوبل شوکدار حرفه ای Panatech مدل G501 دارای رنگ بندی بسیار شیک و زیبا است ، همچنین طراحی حرفه ای و ارگونومیک آن لذت بازی را چند برابر میکند.این دسته های دوبل دارای قیمت و کیفیت نسبتا خوبی است که هر کاربری را راضی میکند.

سخن پایانی:

برای خرید یک کنترلر یا دسته بازی چند نکته از اهمیت زیادی برخوردار است اول اینکه چه مبلغی را میتوانید برای خرید دسته هزینه کنید ، دوم اینکه دسته بی سیم یا اینکه سیم دار باشد، که این گزینه ها کاملا سلیقه ای است.نکته بعدی اینکه دسته را برای چه نوع بازی هایی لازم دارید.بعد از انتخاب نوع کارایی و نوع رابط اتصال دسته ، اگر دسته بی سیم انتخاب شما بود به ظرفیت باتری دقت کنید ، چون هنگام بازی باید ظرفیت باتری شما را همراهی بکند.در نهایت به طراحی ظاهری و ارگونومیک و قرار گرفتن دکمه ها توجه بکنید.امیدوارم این مقاله راهنمای خوبی برای خرید بهترین دسته بازی بوده باشد.

محصولات مرتبط