بهترین پاور بانک دارای چه مشخصاتی است؟

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش توسط

انرژی الکتریکی در یک سیستم جریان متناوب نمی‌تواند به صورت الکتریکی و خالص ذخیره شود و باید در هر زمانی که به آن نیاز است تولید گردد. با پیشرفت تکنولوژی سعی در ذخیره انرژی الکتریکی است ، برای ذخیره‌ سازی این انرژی می‌توان آن را به صورت‌های دیگر انرژی تبدیل نمود.با گسترش فناوری  دانشمندان سعی در ذخیره سازی انرژی الکتریکی دارند تا در مواقع ضروری از این انرژی پاک و مفید استفاده کنند.پاوربانک یکی از وسایل ذخیره سازی انرژی الکتریکی است ، انرژی الکتریکی در پاوربانک ها توسط باتری های لیتیوم یونی و یا لیتیوم پلیمری ذخیره میشوند.باتری لیتیوم-یون یل لیتیوم پلیمر یک خانواده از باتری‌های قابل شارژ است که در آن در زمان تخلیه انرژی، یونهای لیتیوم از الکترود منفی به سمت الکترود مثبت و در هنگام شارژ شدن درخلاف جهت حرکت می‌کنند. باتری‌های لیتیوم-یون و لیتیوم پلیمر معمولاً برای وسایل الکترونیکی قابل‌حمل و وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می شوند.

پاوربانک چیست؟

پاوربانک‌ها در حقیقت یک باتری قابل حمل و قابل شارژ هستند که می‌توانید به کمک آن گوشی، تبلت، لپ‌تاپ، ساعت هوشمند و هدفون را شارژ کنید. این باتری در ظرفیت‌های مختلف و امکانات متفاوت وارد بازار می‌شود که نسبت به نیازتان می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. پاوربانک‌ها خودشان قابل شارژ شدن هستند و برق را در خود ذخیره می‌کنند تا زمانی که گوشی یا وسایل دیگر را به آن وصل کنید و نیرو را به آن انتقال دهند.

 پاوربانک Verity ظرفیت 20000mAh فست شارژ مدل V-PP122PD

ضرورت استفاده از پاوربانک برای هر فردی

هر فردی که از طریق اینترنت کارهای خود را انجام میدهد و یا از طریق گوشی موبایل ، مدام مجبور است کارهایش را چک و پیگیری کند ، شارژ داشتن گوشی موبایل و یا تبلت برایش خیلی اهمیت دارد و درنتیجه همیشه شارژر یا پاور بانک همراهش خواهد بود.این افراد کاری باید از شارژر های فندکی در داخل ماشین و از پاور بانک نیز در جاهایی که به برق یا پریز دسترسی ندارند استفاده کنند.حالتی را فرض کنید که پاور بانک ندارید و در خارج از منزل یک پیشنهاد کاری دریافت کرده اید و باید خیلی سریع جواب دهید و یا مشاوره خواهید داد ، در اینجاس که اگر گوشی موبایل شما خاموش شود به ضرر مالی زیادی خواهید افتاد و یا از لحاظ اعتبار کاری آسیب خواهید دید.ولی اگر یک پاور بانک خوب داشته باشید میتوانید در هر لحظه و هر جایی گوشی موبایل خود را شارژ کنید.

پاوربانک از چه قطعاتی تشکیل یافته است؟

هر پاور بانک حداقل دارای دو پورت است،یک پورت USB  معمولی و یک پورت مینی سوکت یو اس بی ورودی Mini USB Socket برای شارژ خود دارد تا بتواند انرژی الکتریکی لازم را درون خودش ذخیره کند. بسته به طراحی و مدل پاور بانک ها ممکن است پورت های دیگری نیز بر روی پاور بانک ها تعبیه شده باشد که از امکانات اضافی آن به حساب می آیند. هم‌چنین، در تعدادی از پاور بانک‌ها درگاه لایتنینگ تعبیه شده است و این نوع پورت برای گوشی های موبایل اپل اختصاصی است.توجه داشته باشید که درگاه اضافی بر روی جریان خروجی پاور بانک تاثیرگذار است. برای مثال، زمانی‌که یک پاور بانک با دو درگاه 2 آمپری انتخاب می‌کنید؛ جریان خروجی در صورت اتصال یک دستگاه به دو آمپر می‌رسد و در صورت استفاده از دو درگاه، ممکن است جریان خروجی به هر دستگاه به 1.5 آمپر محدود شود. البته پاور بانک‌هایی که قیمت و کیفیت بالایی دارند با افت آمپر مواجه نمیشوند. پاوربانک Verity ظرفیت 20000mAh فست شارژ مدل V-PP122PD

جریان ورودی که گوشی موبایلتان با آن در ایده آلترین شرایط شارژ میشود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است ، چون پاور بانکی که خریداری میکنید باید آمپر خروجی آن تقریبا برابر با آمپر نوشته شده بر روی شارژر گوشی موبایلتان باشد تا باتری موبایلتان در بلند مدت آسیب نبیند.اگر آمپر خروجی پاور بانک بیشار از آمپر ورودی باتری گوشی موبایلتان باشد ، باتری موبایل سریعتر شارژ میشود و این امر در بلند مدت میتواند با باتری موبایلتان آسیب بزند.

انواع پاور بانکهای موجود در بازار

پاور بانکها یکی از لوازم جانبی مهم و کاربردی گوشی موبایل است که برای شارژ داشتن مداوم گوشی موبایل با این پاوربانکها نیاز داریم.گاهی اوقات به جز باتری گوشی، باتری پاور بانک هم مقابل خواسته های ما کم می آورد و اینجاست که فکر میکنیم، ضعف باتری دستگاه های الکترونیکی همچنان یک ایراد بزرگ است. اما پیشرفت تکنولوژی در مسیری است که احتمالا تا سال های آینده، چنین مشکلاتی برای همیشه حل خواهند شد، در ادامه با انواع پاوربانکها آشنا میشوید:

پاوربانک خورشیدی

پاور بانک های خورشیدی یکی از بهترین لوازم جانبی موبایل است.وقتی به مدت طولانی بدون دسترسی به برق در بیرون از منزل قرار دارید ، پاور بانک خورشیدی و یا هر گجت خورشیدی دیگری بسیار ضروری و مورد نیاز است.چون انرژی خورشید یکی از دسترس ترین و آماده ترین انرژی ها است و کافیست آن را تبدیل به انرژی الکتریکی کنید.سلولهای خورشیدی موجود در پاور بانک خورشیدی جریان الکتریکی را که از انرژی خورشید ساخته اند در باتری لیتیوم یونی یا باتری لیتیوم پلیمری پاوربانک ذخیره میکنند و به راحتی در مواقع نیاز از آن استفاده میکنند.

پاور بانک خورشیدی انرژی خورشیدی را به الکتریکی تبدیل میکند

پاوربانکهای معمولی

این پاروبانکها در بین کاربران خیلی رایج و متداول هستند چون نسبت به بقیه پاوربانک ها در انواع قیمتها و انواع ظرفیت باتری میتوانید در بازار پیدا کنید.این پاور بانکها اصولا دارای دو نوع پورت هستند ، یک پورت برای ورود جریان برق به پاوربانک است و پورت دیگر برای خروج جریان برق به طرف گوشی موبایل است.این پاوربانک ها دارای ظرفیت باتری متفاوتی هستند که با افزایش ظرفیت باتری میزان شارژ دهی و قیمت آن افزایش می یابد.

پاوربانک های کیفی

این نوع پاوربانک مانند کاور گوشی موبایل طراحی شده اند شما می‌توانید این کاور را روی گوشی موبایلتان قرار داده و از آن برای محافظت از قاب پشتی و لبه‌های دستگاه استفاده کنید. همچنین اگر باتری گوشی موبایل شما خالی شد و نیاز به انرژی داشتید، از طریق کلید، حالت پاور بانک در کاور را روشن کنید تا باتری دستگاه شروع به شارژ شدن کند. در این محصول نشانگرهای LED به کار رفته که با استفاده از آن‌ها می‌توانید وضعیت شارژ باتری را بررسی کنید.

پاوربانک های هوشمند

خروجی ولتاژ و جریان پاوربانک‌های هوشمند، متناسب با نیاز باتری دستگاه قابل تنظیم است و باتوجه‌به نوع دستگاه، قادر به تأمین شدت جریان مناسب باتری است. ایمنی این پاوربانک‌ها در سطح بالاتری نسبت به هم‌تایان ارزان‌تر خود قرار دارد.

راهنمای خرید بهترین پاوربانک

پاوربانک نوعی باتری یدک یا اضافی است که در صورت اتمام شارژ باتری دستگاه هوشمند، می‌توانید با کمک آن دستگاه خود را مجددا شارژ کنید. پاوربانک با نام‌های دیگر همچون شارژر همراه هم شناخته می‌شود.تنوع محصولات در بازار باعث می‌شود تا بسیاری از خریداران هنگام خرید دچار سردرگمی شوند. این سردرگمی ممکن است درنهایت باعث شود کاربر محصولی را تهیه کنند که یا کارایی موردنظرش را ندارد، یا بابت قابلیت‌های مازادی که هرگز از آن‌ها استفاده نخواهد کرد، هزینه‌ی بیشتری بپردازد.در ادامه نکات مهم برای خرید پاور بانک را برسی میکنیم تا شما را برای خرید بهترین پاوربانک راهنمایی کرده باشیم:

راهنمای خرید بهترین پاوربانک

دانستن ظرفیت واقعی و اسمی پاوربانک

ظرفیتی که روی یک پاوربانک نوشته شده و از سوی کمپانی سازنده آن تعیین شده است در حقیقت نشانگر ظرفیت باتری داخلی تعبیه شده در پاوربانک است و همین امر سبب می‌شود که خیلی از کاربران به اشتباه در هنگام خرید یک پاوربانک تنها به ظرفیت اسمی آن توجه کرده و با تکیه بر این مقدار، به خرید یک پاوربانک اقدام کنند.بهتر است بدانید هنگامی‌که یک گوشی را به پورت USB پاوربانک متصل می‌کنید، گوشی در یک ولتاژ 5V شارژ می‌شود اما باتری پاوربانک در محدوده ولتاژ 3.6-3.7 ولت کار می‌کند. این بدین معنا است که مدار داخلی پاوربانک می‌بایست ولتاژ موردنیاز برای پورت USB خود را نیز تامین کند که سبب می‌شود ظرفیت موجود پاوربانک برای شارژ دیوایس، کاهش یابد.

دانستن شدت جریان خروجی پاوربانک

هر وسیله برقی به یک شدت جریان مشخصی برای شارژ شدن باتری نیاز دارد.اگر شدت جریان خروجی پاور بانک کمتر از شدت جریان مورد نیاز برای شارژ گوشی شما باشد،مدت زمان شارژ شدن طول میکشد و این امر باعث بالا رفتن دمای باتری گوشی موبایل میشود.اگر شدت جریان خروجی بیشتر از شدت جریان موبایل شما باشد باید دقت کنید که این اختلاف بیش از 25% نباشد،اگر بیش از این اندازه باشد باتری گوشی داغ میشود و حداقل آسیبی که به گوشی وارد میشود خراب شدن باتری است.

تعداد پورت های مورد نیاز

هر پاوربانکی حداقل دارای دو پورت است یکی برای شارژ شدن باتری پاوربانک و دیگری برای موبایل و یا دیگر دیوایس ها است.حتما هنگام خرید پاور بانک به این نکته نیز توجه کنید که هم زمان چند دستگاه در حال شارژ شدن خواهند بود و اینکه هر چقدر تعداد پورت ها افزایش یابد،شدت جریان خروجی کاهش می یابد و دستگاه ها با سرعت کمتری شارژ میشوند.

 پاوربانک Remax مدل RPP166 ظرفیت 20000mAh

شارژ ایمن باتری موبایل

پاوربانک ها نقش مهمی در سلامت باتری ها دارند، امروزه اکثر دارندگان گوشی های همراه از پاوربانک استفاده می کنند، اما هر پاوربانکی استاندارد های لازم را ندارد و باید از پاوربانکی استفاده کنید که ویژگی های هوشمند داشته باشد و به باتری گوشی شما آسیب نزند. ویژگی هایی مانند شارژ امن، شارژ سریع و کنترل کننده شدت جریان باعث می شوند تا یک پاور بانک مورد اعتماد واقع شود و بتوانید از آن ها برای گوشی های گران قیمت هم استفاده کنید.در گذشته شاهد انفجار و ذوب شدن باتری گوشی و لپ تاپ بوده ایم، فناوری شارژ هوشمند فکر این مشکلات را کرده و علاوه بر رعایت استاندارد ایمنی USB-IF که باعث کنترل ولتاژ می شود، با تقسیم کردن نیرو لازم بین هر قسمت از اجزای دستگاه، باعث می شود بارالکتریکی اضافه ای به دستگاه منتقل نشود تا شاهد ریزش برق در بورد و خازن های دستگاه های الکترونیکی نباشیم.

سخن پایانی:

پاور بانک یکی از ظرورت های استفاده بدون خاموشی برای گوشی موبایل و دیگر گجت ها است.وقتی بیرون از در مسافرت و یا بیرون از منزل هستیم ، شارژ گوشی موبایل و یا هر دستگاه دیگری که با خود حمل میکنیم از اهمیت زیادی برخوردار است و پاوربانک با کیفیت میتواند همراه همیشگی ما در تمام سفرهای کاری و یا کمپینگ ها باشد.برای خرید یک پاور بانک ، ظرفیت باتری و شدت جریان خروجی خیلی اهمیت دارد.تمام نکات مهم هنگام خرید پاورپانک به صورت مفصل در این مقاله شرح داده شده است ، لطفا این مقاله را کامل مطالعه کنید تا خرید بهتری داشته باشید.

محصولات مرتبط