بهترین گلس گوشی موبایل چه ویژگی هایی دارد؟

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش توسط

امروزه داشتن گوشی موبایل برای هر فردی ضرورت دارد و گلس گوشی یکی از لوازم جانبی موبایل و محافظ صفحه نمایش گوشی موبایل است.همه روزه تولید کنندگان گوشی های موبایل در حال پیشرفت و بالا بردن کیفیت صفحه نمایش هستند ، در بسیار از گوشی های هوشمند شاهد استفاده از گوریلا گلس، دراگون تریل یا برخی دیگر از شیشه‌های ضد خش هستیم، این شیشه‌ها در برابر خط و خش و ترک ایمن هستند، اما نمی‌توان برای محافظت همه جانبه از پنل لمسی گران قیمت بر روی آن‌ها حساب کرد و بدون محافظ از آنها استفاده کرد. در زمان قرار داشتن گوشی موبایل در مکانی پر از شن و ماسه و یا افتادن به صورت ناگهانی، این شیشه‌های محافظ قادر به جلوگیری از آسیب‌دیدن نمایشگر نیستند و اگر هنگام ضربه آسیب ببینند هزینه زیادی را متحمل خواهیم شد.گلس گوشی موبایل، در برابر خط و خش و ترک مقاوم بوده و به عنوان یک لایه امنیتی جانبی عمل می‌کند.

انواع محافظ صفحه نمایش از لحاظ جنس بدنه

محافظ صفحه نمایش یکی از لوازم جانبی موبایل است که هنگام خرید موبایل به فکرش میافتید ، و در انتخاب انواع مختلف آن در  دو راهی قرار میگیرید که کدام نوع را خرید کنید و بهترین محافظ صفحه کدام است ، در این مقاله با ما همراه باشید تا خودتان هنگام خرید صفحه نمایش متخصص و کار بلد باشید.همواره تولیدکنندگان در تلاش هستند تا محافظ هایی با بهترین کیفیت و بالاترین مقاومت در برابر خط و خش و ضربه باشند و به همین دلیل از لحاظ بدنه، محافظ های متنوعی وجود دارد که در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد:

محافظ صفحه نمایش پلاستیکی

همانطور که از اسم این محافظ پیدا است ،جنس آن از پلاستیک می باشد و تقریبا می توان گفت اولین نوع محافظ صفحه گوشی موبایل است و از کثیف شدن و وارد آمدن ضربه متقیم به تاچ موبایل جلوگیری میکند. نصب کردن این محافظ ها کمی سخت است و مهارت زیادی میطلبد چون به راحتی گرد و غبار و ذرات معلق در هوا و حتی حباب زیر آن میماند و ظاهر ناخوشایندی به نمایشگر میدهد.این محافظ قیمت خیلی ارزانی دارد.

محافظ صفحه نمایش شیشه حرارت دیده

این نوع محافظ از جنس شیشه است ولی این شیشه مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خش دارد چون در دمای بالا حرارت دیده و رد شده است در نتیجه مقاومت زیادی دارد.و این نوع صفحه نمایش ها گلس میگویند.

بهترین محافظ صفحه نمایش مات

محافظ صفحه نمایش مات یا آنتی UV

گلس از نوع مات در واقع یک محافظ کامل در برابر تمامی آسیب ها و ضربه های ناگهانی است و این گلس مقاومت زیادی در برابر ضربه و خش دارد. البته از دیگر مزایای آن تاثیر نداشتن نور آفتاب بر روی صفحه نمایش گوشی شما است به صورتی که نور برگشتی آفتاب رو به چشم های شما نمیزنه و یا عمل انعکاس نور  را به شدت پایین میاره ، به این نوع گلس ضد تابش نور هم میگویند.

محافظ صفحه نمایش براق

این نوع از گلس زیبایی و درخشندگی منحصربه فردی به گوشی شما میدهد و همچنین یکی از نکات مثبت این نوع گلس صاف و براق بودن آن است، اگر مایعات، روغن ، یا نوشیدنی، رد اثر انگشت و گرد وغباری بر روی گلس براق بنشیند میتونید فقط با یک دستمال تر به راحتی تمیز میشود.ضخامت این نوع از گلس ها به طور باور نکردنی نازک و o/33میلی متر است و مقاومت فوق العاده زیادی در برابر ضربه و خط و خش دارد.

محافظ صفحه نمایش پرایوسی(privacy)

محافظ صفحه نمایش پرایوسی نیز از جنس شیشه است ولی با ویژگی های خاص و منحصر به فرد. این نوع گلس فقط از زاویه مستقیم دید دارد و اگر در محیطی شلوغ به گوشی موبایلتان نگاه میکنید و اگر بغل دستی شما قصد سرک کشیدن در گوشی شما را داشته باشد نمیتواند چیزی جز سیاهی ببیند ، و این از لحاظ امنیتی عالی است.از دیگر ویژگی های این صفحه نمایش میتوان به کاهش نور آبی و پوشش ضد تابش آن اشاره کرد و همچنین دارای یک پوشش اولئوبوبیک برای کاهش اثر انگشت و علائم لک هستند.

بهترین صفحه نمایش پرایوسی

محافظ صفحه نمایش سرامیکی

محافظ صفحه نمایش سرامیکی یا گلس سرامیکی دقیقا ترکیباتی را دارد که شیشه‌های معمولی دارند. 95 الی 98 درصد آن از کریستال‌های معمولی شیشه می‌باشند اما درصد کمی هم ناخالصی دارد که عمدتا از جنس سرامیک است. سایز کریستال‌های استفاده شده در این نوع گلس بسیار کوچک است و معمولا گلس سرامیکی در مراحل اولیه تولید شفاف نیست و به آن گلس سرامیکی مات می‌گویند.گلسی که روی گوشی نصب می‌شود باید شفاف باشد تا تاثیری روی کیفیت و وضوح صفحه نمایش نداشته باشد.به همین دلیل ترکیبات جدیدی مانند سیلیکات‌ها و کوارتز و … به گلس سرامیکی مات اضافه می‌کنند تا شفافیت آن را بالا ببرند و به گلس سرامیکی شفاف تبدیل شوند. این گلس امنیت بالایی دارد و در برابر ضربه بسیار مقاوم است. همچنین صفحه نمایش را به خوبی پوشش می‌دهد و اجازه نمی‌دهد هیچ خط و خراشی روی صفحه بیفتد. گلس سرامیکی شفاف نرم و منعطف است و این نرمی و انعطاف بالا باعث شده است تا مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشد. این گلس ضدچربی است و اثر انگشت شما هم روی آن باقی نمی‌ماند و با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

محافظ صفحه نمایش نانو

یکی دیگر از محافظ های صفحه نمایش را میتوان صفحه نمایش نانو مایع Nano Liquid در نظر گرفت، بسیار با دوام در برابر تمامی آسیب ها وحوداث های احتمالی میباشد و این نوع از گلس بر روی شیشه ی صفحه نمایش میچسبد و رابطه ای با صفحه نمایش ایجاد میکند که باعث تقویت نمایش میشود، اگر هر گونه نوشیدنی و مایعات بر روی این گلس ریخت نگران نباشید چون به راحتی از خودش عبور میده چون جنسش از نانو است. از مزیت و ویژگی های خوبش میشه به ضد خط وخش ، ضد آب، کاربرد آسان ، استفاده طولانی مدت و نداشتن حباب اشاره کرد،ولی در نظر داشته باشید که از صفحه نمایش جدا نمیشود و همیشگی است.

بهترین گلس گوشی موبایل

محافظ صفحه نمایش2D و 2.5D و 3D

محافظ صفحه نمایش همانطور که در بالا تویح دادیم انواع مختلفی از لحاظ جنس ساختشان وجود دارد و همچنین به خاطر تنوع زیاد در نوع گوشی های موبایل ، تنوع زیادی نیز در ظاهر گلس ها و نوع برش و انحنای آنها وجود دارد. محافظ صفحه نمایش 2D این نوع محافظ صفحه مناسب گوشی های کاملا تخت و صاف است و در دو بعد طول و عرض است . محافظ صفحه نمایش 2.5D نیز صاف و تخت است با انحنای ملایم در لبه های آن ،محافظ صفحه نمایش 3D برای گوشی هایی که دارای منحنی در کناره ها هستند، مناسب است و دارای انحنا در اطراف گلس است و به گلس های ایر بگ دار نیز معروف است.

محافظ صفحه نمایش فول کاور

گلس فول کاور به صورت کامل تمام صفحه را پوشش میدهد و این یک مشخصه خوب برای این نوع گلس است، از مزیت ها دیگر این گلس میتونم به دوام بسیار بالایی که دارد و ضد لک و ضد اثر انگشت بودن آن ، نصب آسان و همچنین ضد حباب بودن آن اشاره کنم و در کل میتونه در محافظت از صفحه گوشی شما نقش زیادی ایفا کند.گلس فول کاور بسیار پر طرفدار است و در ابعاد 3D و ابعاد دیگر ساخته میشود.

مزایای استفاده از محافظ صفحه نمایش

شاید بارها برایتان اتفاق افتاده که وقتی بیرون از منزل بوده اید و برای جواب دادن به تماس تلفن ، گوش موبایلتان به صورت ناگهانی از دستتان افتاده باشد ، اگر در چنین زمانهایی محافظ صفحه نمایش وجود داشته باشد جلوی شدت ضربه تا حد خیلی زیادی گرفته میشود و به صفحه اصلی انتقال نمی یابد.استفاده از گلاسهای با کارایی متفاوت میتوانید کار با گوشی را برای شما راحت تر کند، مثلا گلس های با خاصیت ضد تابش نور میتوانند استفاده از گوشی را در فضای بیرون از منزل و زیر نور آفتاب بسیار راحت کنند و یا ضد لک و ضد اثر انگشت بودن گلس ها باعث تمیزی راحت و بی دردسر صفحه نمایش میشوند.

بهترین محافظ صفحه نمایش موبایل

ویژگی های محافظ صفحه نمایش خوب و با کیفیت چیست؟

دارای درجه سختی 9H باشد

قطعا همه ما میدانیم که گلس گوشی چیست و حتما از آن استفاده کرده ایم ولی شاید با نوع آن و یا اینکه بهترین گلس گوشی کدام است اطلاعات کافی نداریم.هر گلی دارای درجه ختی است یعنی مقاومت گلس در برابر خش و ضربه ،درجه سختی از 1 تا 10 است که الماس درجه سختی 10 را در اختیار دارد و درجه سختی بهترین گلس موجود در بازار 9H است .یعنی با مداد با درجه سختی 9H و بالاتر امکان خش انداختن بر روی آن وجود دارد و با هیچ چیز دیگری نمیتوانید بر روی این محافظ خش بیندازید

دارای پوشش نانو ضد چربی و ضد اثر انگشت باشد

اگر شما هم دارای مشغله کاری و فعالیت زیادی هستید و در عین حال چندین کار را انجام میدهید ،حتما برایتان خیلی مهم است که اثر انگشتتان روی گوشی نماند و صفحه نمایش گوشیتان تمیز و بدون لکه های چربی باشد ، این فناوری در گلس ها کار شما را راحت میکند و هیچگونه چربی و اثر انگشتی به جای نمیگذارد.

گلس گوشی ۹D Tempered

این نوع گلس از فناوری فیلتر های نوری ویژه ای استفاده میکند تا ضریب عبور نور از گلس را افزایش دهد و هیچگونه افت تصویر بعد از استفاده از گلس روی موبایلتان احساس نکنید.در گلس Tempered 9D، ضخامت کاهش می‌یابد تا نور به خوبی از گلس عبور کند تا رنگ و کیفیت واقعی تصویر به کاربر انتقال پیدا کند.

بهترین گلس گوشی موبایل

آیا محافظ صفحه نمایشی که میشکند جلوی ضربه را میگیرد؟

همانطور که تا اینجا توضیح دادیم وظیفه اصلی محافظ صفحه نمایش گرفتن شدت ضربه وارده به گوشی موبایل و جلوگیری از خط و خش افتادن بر صفحه نمایش اصلی است.صفحه نمایش های شیشه ای دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه هستند و در مواقع وارد شدن ضربه های ناگهانی، شکستن محافظ صفحه نمایش مانع وارد شدن ضربه سنگین به صفحه نمایش اصلی میشود و در نتیجه در بیشتر موارد نمایشگر گوشی موبایلتان سالم می ماند و میتوانید با هزینه خیلی ناچیز گلس جدید نصب کنید.

سخن پایانی:

محافظ صفحه گوشی برای هر نوع گوشی ضروری است ، تا در مقابل حوادث افتادن گوشی و یا خش برداشتن گوشی در داخل کیف و یا جیب پیشگیری لازم را انجام داده باشیم، محافظ گوشی شیشه حرارت دیده و یا محافظ گوشی سرامیکی از بهترین نوع محافظ ها است و با استفاده از فناوری های پیشرفته ساخته شده اند و لکه های چربی و اثر انگشت را در خود نگه نمیدارند و به راحتی با دستمال تر پاک میشوند ، همچنین بسیار مقاوم در برابر ضربه و خش می باشند.خلاصه انواع مختلف محافظ گوشی از نوع جنس و نوع ساخت و همچنین برشی که میخورد در بازار یافت میشود و بهترین کار برای پیشگیری از آسیب دیدن گوشی ها و بالا بردن عمر صفحه نمایش نصب بهترین و با کیفیت ترین گلس گوشی موبایل است.