ویژگیهای هندزفری خوب و باکیفیت

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش توسط

گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای لذت بخش است که در هر حالی که باشیم میتوانیم از آن لذت ببریم. لذت بردن از موسیقی غیرقابل کتمان است و کسی نمیتواند تاثیری که موسیقی بر روح و روان انسان دارد را کتمان کند

به جرات می توان گفت هیچ کسی در دنیا وجود ندارد که موسیقی را دوست نداشته باشد. همه انسان ها به این پدیده وابسته هستند و هرکسی با هر سلیقه ای آن را دنبال می کند. موسیقی می تواند احساسات ما را برانگیزد و شادی یا غم ما را به همراه داشته باشد.با پیشرفت تکنولوژی و تولید انواع مختلف هدفون و هندزفری لذت بردن از موسیقی وگوش دادن راحت و آسان در هر محیطی ، با بهترین کیفیت امکان پذیر است.در ادامه مطلب به نقد و بررسی انواع هدفون و هندزفری می پردازیم :

بهترین هدفون ، هدست و هندزفری موجود در بازار

هدفون چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

هدفون یکی از لوازم جانبی کامپیوتر است که برای گوش دادن به موسیقی و صدا طراحی شده است .هدفون با استفاده از دو بلندگوی ساده که به یک باند متصل شده اند، طراحی شده است. وقتی کاربر از هدفون استفاده می کند، بلندگو، گوش ها را می پوشاند. هدفون یک تجربه موسیقی همه جانبه را ارائه می دهد زیرا منبع صدا، موسیقی را مستقیم و با قدرت و کیفیت بالایی به گوشها می رساند.هدفون ها دارای گوشی های خیلی بزرگی هستند که کل گوش را می پوشاند و دیگه شنیدن صدای محیط امکان پذیر نیست.

کیفیت صدای بالای هدفون

کیفیت صدای هدفون، خصوصاً در دامنه های پایین و متوسط​​، بسیار بالا است. همچنین عملکرد فوق العاده ای را در آهنگ های باس ارائه می دهد. هدفون به حذف صداهای مزاحم محیط کمک می کند. به خصوص هدفون هایی که دارای ویژگی های حذف نویز هستند، نویز محیط را مسدود می کند و به شما یک تجربه موسیقی بی نقص می دهد.

معایب هدفون

تنها عیب هدفون بزرگ بودن آن است ، اگر بخواهید بیرون با خود ببرید دیگه تو جیبتون جا نمیشه و کمی دردسر ساز میشه . و دیگر اینکه گوشی های بزرگ روی گوشتان فشار می آورد و حس خستگی و ناخوشایندی نسبت به هندزفری دارد.

هدست چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

هدست را می‌توان نوعی هدفون معرفی کرد که علاوه بر دو گوشی برای گوش دادن میکروفونی برای ارسال صدا هم دارد به عبارت دیگر با هدست می‌توان یک ارتباط دو طرفه بر قرار کرد. میکرفون در هدست ها نسبت به هندزفری و هدفون از لحاظ راحتی استفاده توسعه پیدا کرده به این صورت کهمیکروفون هدست بسیار با کیفیت است و به صورت چرخشی حرکت می‌کند و هرکس با توجه به نیاز خود می‌تواند موقعیت و فاصله آن را با صورت و بدن خود تنظیم کند ، انواعی از هدست وجود دارند که مستقیماً به کامپیوتر یا تلفن وصل می‌شوند، به همین خاطر هدست ها مناسب‌ترین وسیله برای استفاده در مراکز تماس و همین طور سیستم‌های تلفنی و پاسخگویی  هستند. همین طور هدفون برای ضبط فیلم آموزشی و بازی‌های کامپیوتری آنلاین که در آن شرکت کنندگان با هم ارتباط گفتاری دارند و در حین بازی با هم صحبت می‌کنند کاربرد بسیار زیادی دارد. در واقع با داشتن هدست شما با دستگاه ارتباطیتان چه تلفن چه کامپیوتر یکپارچه می‌شوید و هم زمان میتوانید به کار و فعالیت خود ادامه دهید و با هدست به تماسهایتان پاسخ دهید.

معایب هدست

بزرگترین عیب هدفون و هدست، نسبت به هندزفری، حمل و نقل نسبتا مشکل تر آن ها است. شما می توانید هندزفری را به راحتی در جیب خود قرار داده و حمل کنید اما برای حمل هدفون و هدست حتما باید از باکس مخصوصی استفاده کنید و آن را در کیف خود قرار دهید که جای زیادی هم می گیرد.

بهترین هدفون ، هدست و هندزفری موجود در بازار

هندزفری بی سیم بخرم یا هندزفری سیم دار و معمولی

مقایسه هندزفری بی سیم و بلوتوثی با هندزفری سیم دار معمولی یک کار سلیقه ای و انتخابی است ، یعنی این شمایید که باید تصمیم بگیرید چه مبلغی را برای هندزفری هزینه بکنید و چه کارهایی از هندزفری توقع دارید.داشتن یک هندزفری بی سیم ارگونومیک و ساده، امری لذت بخش و با کلاس است. چرا که شما می‌توانید در حال گوش دادن به آهنگ مورد علاقه خودتان به راحتی کارهای دیگری را نیز انجام دهید، بدون این که سیم‌های اضافه شما را آزار بدهند و مانع انجام کارهایتان شوند.محبوبیت هندزفری های بی سیم از وقتی شروع شد که شرکت های تولید کننده گوشی موبایل خروجی جک 3.5 میلی متری هدفون را حذف کردند و هندزفری بی سیم را به صورت لوازم جانبی موبایل عرضه بازار کردند و کاربر مجبور به خرید هندزفری بی سیم شد.ساختار کلی هندزفری‌های بی سیم یا یک ایربادز، متشکل از یک درایور صوتی، گیرنده بلوتوث، تقویت کننده داخلی و یک سری اتصالات دیگر برای از بین بردن نیاز به استفاده از سیم است و تمام این قطعات اضافی هزینه تولید هندزفری بی سیم را بالا می برد.

 هندزفری معمولی و با سیم

هندزفری های سیمی دارای کیفیت صدای بالایی هستند و همچنین تاخیر صدا ندارند  ، ولی سیم نازک و انعطاف پذیر آن خیلی دردسر ساز است مخصوصا وقتی میخواهید آن را در جیبتان قرار دهید ، حتما طوری گره میخورد که برای باز کردنش چند دقیقه ای وقت لازم خواهید داشت . باید بی انصافی نکنیم و بی نیاز از باتری بودن هندزفری سیم دار را در نظر داشته باشیم و دیگر اینکه نیاز نیست مبلغ خیلی بالایی برای خرید این نوع هندزفری پرداخت کنیم و به راحتی با پاین ترین قیمت انواع مختلفی در بازار می توان یافت.

هندزفری بی سیم و بلوتوثی

یکی از مهترین مزایای استفاده از هندزفری بلوتوثی، دست و پاگیر نبودن آن است. اگر شما هم از دست گره خوردن سیم هندزفری معمولی کلافه شده اید ، حتما راضی هستید مبلغ بالاتری پرداخت کنید و کارایی بیشتری از هندزفری خود انتظار داشته باشید .محبوبیت روز افزون ایربادز و هندزفری‌های بی سیم، سبب شده است تا تولید کنندگان، دست به نوآوری‌های مختلفی در زمینه افزایش کیفیت صوتی بزنند.بلوتوثی شدن اتصال هندزفری باعث شده تا راحت تر به همه دستگاه ها متصل شود و فقط نیاز است بلوتوث دستگاه مرکزی روشن باشد و میتوانید هنگام گوش دادن به موسیقی یا برقراری تماس تلفنی از گوشی موبایل خود،می توانید تا فاصله 10 متر دور شوید و به دیگر کارهایتان بپردازید.

بهترین هندزفری با سیم و معمولی

مشخصات هندزفری های خوب و با کیفیت موجود در بازار

اگر از دسته ، آدم هایی هستید که دوست دارید بدون ایجاد مزاحمت به دیگران در خلوت خودتان  همیشه از لذت موسیقی بهره مند شوید و حال و حوصله کلنجار رفتن با هدفون و مشکلات حمل و جابجایی آن را ندارید حتما به دنبال خرید بهترین هندزفری هستید.با پیشرفت تکنولوژی هر روز محصولات با فناوری جدیدتر و به روزتر وارد بازار می شود و رقابت در این زمینه بسیار زیاد و تنگاتنگ است ، علاوه بر کیفیت و ویژگی های هندزفری خوب ، علاقه و سلیقه شخصی شما نیز در انتخاب بهترین و کاربردی ترین هندزفری خیلی مهم است ، در ادامه مطلب مشخصات مهم یک هندزفری خوب را مورد نقد و بررسی قرار می دهیم:

آمپدانس هندزفری:

امپدانس یا همان مقاومت هندزفری در برابر عبور جریان است.امپدانس هندزفری شما تعیین می‌کند که هدفون یا هندزفری شما برای چه موقعیت و محیطی بهتر است.برای گوشی های موبایلی که دارای امپدانس بالا هستند ، بهتر است هندزفری با امپدانس بالا خریداری کنید در غیر اینصورت امپدانس کمتر از 50 اهم مناسب است .معمولا دامنه‌ی امپدانس هندزفری‌ها بین 8 تا 600 اهم است.اگر از دسته افرادی هستید که بیشتر در منزل تشریف داریدبهتر است هندزفری با امپدانس بالا خریداری کنید، اما اگر از هندزفری‌ در حین پیاده‌روی و یا ورزش کردن استفاده می‌کنید بهتر است امپدانس پایینی داشته باشند، مخصوصا اگرهندزفری شما بلوتوثی باشد. چون میزان مصرف شارژ باتری گوشی و هندزفری وابسته به امپدانس است و هرچقدر امپدانس کمتری داشته باشند باتری کمتری هم مصرف می‌کنند.

پاسخ فرکانسی در هندزفری:

هر صدایی که منتشر می‌شود یک فرکانس دارد و ما بسته به این فرکانس‌ها صدا را می‌شنویم و تشخیص می دهیم.دامنه فرکانسی گوش آدم ها بین 20 تا 20 هزار هرتز است، صداهای بیس فرکانس کمتری دارند و صدای تربل فرکانس بیشتر. اگر با یک هندزفری با بیس 200 به موسیقی با بیس قوی گوش می دهید عملا این صداها را دریافت نخواهید کرد چون چنین هندزفری صدای بیس را پشتیبانی نمیکند، در موسیقی مدرن بیشتر سیگنال‌های بیس در بازه‌ی 90 تا 200 هرتز هستند.پس باید هندزفری را باید خریداری کنیم که پاسخ فرکانسی 20-20000 هرتز را پشتیبانی کند.

بهترین هندزفری و بهترین هندزفری بی سیم

عدم نشت صدا به بیرون:

وقتی موزیک گوش می‌دهیم دوست نداریم افراد دیگر موزیکی که گوش می‌دهیم را بشنوند و صد در صد اطرافیان نیز دوست ندارند صدای وزوز و نویز مانند آهنگ را گوش دهند.نشت صدا بیشتر به طراحی ایربادها و بدنه‌ی هندزفری و هدفون بستگی دارد.شرکت های تولید کننده بهترین هندزفری های موجود در بازار روی حذف این مشکل عملکرد خوبی دارند و این مشکل بیشتر مربوط به جنس بدنه هندزفری و نوع طراحی ارگونومیک آن است .

نویز کنسلینگ هندزفری:

نویز کنسلینگ فناوری جدیدی است که مانع نفوذ صداهای مزاحم بیرون به داخل گوش میشود و شما به راحتی میتوانید به موسیقی گوش دهید و یا به یک تماس مهم با آرامش پاسخ دهید.نویز کنسلینگ دو نوع است یک نوع آن ساده است و به ظاهر هندزفری مربوط است و اینکه سری هندزفری طوری طراحی شود تا دقیقا داخل گوش جای بگیرد و مانع نفوذ صداهای بیرون شود ،ولی نوع دوم کمی پیچیده است و آنتی نویز نام دارد ، در نوع دوم هر نویز و صدای مزاحمی که از اطراف وارد گوشتان میشود توسط فرکانس آنتی نویز از بین می رود.در هندزفری های پیشرفته امکان خاموش کردن نویز کنسلینگ هندزفری وجود دارد تا شما هنگام بارش باران و قدم زدن روی برگهای خشک بتوانید هم صدای زیبای طبیعت را گوش دهید و هم از موسیقی مورد علاقه خود لذت ببرید.

اندازه درایور هندزفری:

یکی از مهم ترین فاکتورهای هندزفری خوب داشتن درایور قوی است ، تا موسیقی را با صدای بلند تر پخش کند و قدرت درایور رابطه مستقیمی با اندازه آن دارد و در هندزفری به دلیل کوچک بودن آن ، اندازه درایور نهایت 12 میلی متر است،بعضی شرکت ها برای بالا بردن کیفیت و قدرت صدا از دو نوع درایور استفاه کرده اند یکی برای دامنه های بیس و دیگری برای دامنه های تریل .این کار باعث میشود اجرای صدا بین دو درایور تقسیم شود تا صدای نهایی با کیفیت و قدرت بیشتری پخش شود.

مدت زمان شارژ برای هندزفری بلوتوثی:

هندزفری های بلوتوثی مزیت های زیادی دارند و محبوبیت زیادی در بین کاربران دارند، ولی کاربران همیشه نگران تمام شدن شارژ آن هستند .هدفون و هندزفری‌های بی‌سیم یک باتری دارند که میزان شارژ و زنده‌ ماندن هندزفری به آن بستگی دارد ولی در ایربادها این مشکل با کیس شارژر حل شده است و کافیست ایرباد را داخل محفظه قرار دهید تا به صورت بی‌سیم شارژ شوند.پس هنگام خرید هندزفری بی سیم به ظرفیت باتری آن دقت کنید.

بهترین هندزفری و بهترین هندزفری بی سیم

معرفی 7 عدد از بهترین هندزفری های زیر 1 میلیون بازار

اگر شما جز افرادی هستید که هنگام کار بصورت مداوم موسیقی گوش می کنید پیشنهاد می کنیم از هدفون استفاده کنید. اینطوری بدون اینکه گوشتان آسیب ببیند به کارتان ادامه خواهید داد.اما اگر هفته ای چند بار از هندزفری برای گوش دادن به موسیقی استفاده می کنید، بهتر است با هندزفری به موسیقی گوش کنید و به سراغ خرید هدفون نروید. اگر هندزفری قدیمی شما خراب شده و قصد خرید مدل جدیدتر با فناوری های بیشتر هستید و یا اینکه طرفدار خریدن به روزترین لوازم جانبی گوشی موبایل هستید  تا آخر مقاله با ما همراه باشید تا شما را با 7 مدل از بهترین هندزفری های بازار آشنا کنیم:


هندزفری بلوتوثی گردنی سامسونگ Level U PRO High Copy

 هندزفری بلوتوثی گردنی سامسونگ Level U PRO High Copy

اگر شما هم قصد خرید یک هندزفری بی سیم با طراحی زیبا ، حمل آسان و مهم تر از همه داشتن قیمت مناسب و اقتصادی هستید ، هندزفری بلوتوثی گردنی سامسونگ پیشنهاد ویژه ما است ، سری های این هندزفری دارای آهنربا هستند و زمانهایی که از آن استفاده نمیکنید میتوانید سری ها را به هم بچسبانید و دور گردن خود نگه دارید و دیگه نگران افتادن آن نباشید. چه انتظاری از هندزفری دارید ؟ 9 ساعت پخش موسیقی با پشتیبانی باتری 200 میلی آمپر ساعت خوبه! درایورهای 13 میلی متری داینامیک و پیزو ! یا اینکه ضد عرق بودن هندزفری برایتان مهم است ؟  هندزفری بلوتوثی گردنی سامسونگ Level U PRO High Copy پاسخگوی همه نیازهای شما از بهترین هندزفری است .


هندزفری بلوتوث دو گوش Haylou مدل GT7

 هندزفری بلوتوث دو گوش Haylou مدل GT7

داشتن هندزفری شیک و گران قیمت علاوه بر کلاسی که داره حتما مزایای زیادی رو با خودش به همراه میاره ، مثلا یکی از بهترین هندزفری های بازار است که توسط شرکت شیائومی ساخته شده است ، هندزفری بلوتوث دو گوش Haylou مدل GT7 دارای کیس 310 میلی آمپر است که به راحتی تا 20 ساعت پخش موسیقی از ایربادز را پشتیبانی میکند و مهم تر از همه دارای فناوری پیشرفته نویز کنسلینگ است و شما را از شر صداهای مزاحم راحت میکند. سرعت انتقال صدای خیلی بالایی داره و به راحتی میتوانید گیم بازی کنید و تاخیر صدای 65 میلی ثانیه دارد .


هندزفری بلوتوثی دوگوش TWS مدل inPod i12 اورجینال

 هندزفری بلوتوثی دوگوش TWS مدل inPod i12 اورجینال

اگه هندزفری های مشکی جذابیتی برای شما ندارند و دوست دارید هندزفری خوش رنگ با ظاهری زیبا داشته باشید ،هندزفری بلوتوثی دوگوش TWS مدل inPod i12 اورجینال انتخابی عالی است.این هندزفری کیفیتی برابر نمونه اصلی شرکت اپل است. موقع استفاده از این هندزفری از طریق گوشی موبایل به راحتی میتوانید سطح شارژ ایرپادز را چک کنید و تا 3 ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد موسیقی پخش میکند.


هندزفری بلوتوثی دو گوش Xiaomi AirBuds Basic
 هندزفری بلوتوثی دو گوش Xiaomi AirBuds Basic

اگه خیلی وقته دلتون میخواد هندزفری بلوتوثی بخرید ولی از طرف دیگه هم نمیخوایید هزینه زیادی پرداخت کنید ،هندزفری بلوتوثی دو گوش Xiaomi AirBuds Basicگزینه عالی برای شما است ،باتری 43 میلی آمپر ساعت این هندزفری میتواند تا 4 ساعت موسیقی را با کیفیت عالی پخش کند ، این هندزفری را به راحتی موقع ورزش و پیاده روی استفاده کنید و نگران تعریق و رطوبت نباشید.


هندزفری بلوتوث Tranyoo MX1 مشکی
 هندزفری بلوتوث Tranyoo MX1 مشکی

حتما شما هم جزء کسایی هستید که دوست دارید موقع گوش دادن به موسیقی کارهای دیگه ای هم کنارش انجام بدین و اینکه از اتفاقات و صحبت های اطرافتان با خبر باشید ، پس باید بهتون بگم هندزفری بلوتوث Tranyoo MX1 مشکی بهترین هندزفری بازار در این سطح قیمت است و شما میتوانید تا ساعت ها به آهنگ های مورد علاقه خود گوش دهید ، چون باتری 130 میلی آمپر ساعتی این هندزفری تا 10 ساعت کار کردن هندزفری را پشتیبانی میکند.


هندزفری بلوتوث دورگردنی Lenovo مدل HE05
 بهترین هندزفری بلوتوث دورگردنی Lenovo مدل HE05

خریدن بهترین هندزفری متناسب با قیمت پرداختی ، نیاز به تحقیق و بررسی زیاد دارد،هندزفری بلوتوث دورگردنی Lenovo مدل HE05 یکی از بهترین هندزفری ها در این رنج قیمتی است ، سری های این هندزفری مگنتی است و میتوانید زمانی که از آن استفاده نمی کنید به همدیگر بچسبانید و نگران افتادن و گم شدن آن نباشید ، ظرفیت 80 میلی آمپر ساعت این هندزفری تا 8 ساعت پاسخگوی پخش موسیقی مداوم است ، این هندزفری برای بازی هی کامپیوتری بسیار مناسب است ، میکروفون های حذف نویز cvc  یکی دیگر از ویژگی های بارز این هندزفری شیک و زیبا است.


هندزفری بلوتوثی تک گوش S109 مشکی

 بهترین هندزفری بلوتوثی تک گوش S109 مشکی

اگه شما هم از دسته افرادی هستید که کیفیت براتون خیلی مهم است و به دنبال برند نیستید ، با هزینه کم بهترین هندزفری را خرید کنید. هندزفری بلوتوثی تک گوش S109 مشکی بی شک یکی از بهترین هندزفری های مشهور در بازار است، حالت چرخش 180 درجه سری این هندزفری شیک و باکیفیت این محصول را از بقیه برند های رقیب متمایز کرده و میتوانید با چرخاندن سری آن این هندزفری را برای دو گوش نیز استفاده کنید.ظرفیت 300 میلی آمپر باتری لیتیوم یونی این هندزفری تا 20 ساعت موسیقی با صدای عالی و رسا پخش میکند.

سخن پایانی:

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری هندزفری های مختلف با امکانات و ویژگی های به روز ، هر سال عرضه بازار می شوند. صد در صد در بین این همه تنوع و کیفیت ، انتخاب یک هندزفری شیک و کارآمد با قیمت مناسب و ارزان ، کار سخت و گیج کننده ای است.در این مقاله همه ویژگی های بهترین هندزفری را کامل و جامع شرح دادیم و همچنین هندزفری های مناسب و زیر 1 میلیون بازار را معرفی کردیم ، هندزفری بلوتوثی ، هندزفری تک گوش ، هندزفری گردنی ، هندزفری سیمی معمولی و یا ایربادزها همانطور که میبینید تنوع بسیار زیاد است و هر شرکت با اضافه کردن فناوری های به روز سعی در به دست آوردن بازار دارد. حالا شما با توجه به علاقه و سلیقه خودتان و اینکه دنبال چه نوع هندزفری و با کدام سطح قیمتی هستید میتوانید هندزفری خوبی را انتخاب کنید.امیدوارم این مقاله برای انتخاب هندزفری و گجت مورد نیازتان مفید باشد.

محصولات مرتبط