راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش توسط

بشر برای اولین بار با کمک ماشین تحریر شروع به نوشتن مکانیکی حروف و کلمات کرد. با گذر زمان و کاهش مقبولیت ماشین تحریر ، فناوری جدیدی برای تایپ متون گوناگون پا به عرصه گذاشت که با نام کیبورد شناخته می‌شود .کیبوردها کاربردهای گوناگون دارند ، اما اصلی ترین کاربرد کیبوردها ،پل ارتباطی بودن آنها بین کاربر و کامپیوتر است .امروزه تقریبا همه مردم جهان هر روز با کامپیوتر سرو کار دارند . اکثر مشاغل از طریق کار با کامپیوتر انجام میشوند و همچنین بازی های کامپیوتری یکی از لذت بخش ترین فعالیت های کامپیوتری است ، که طرفداران بسیار زیادی دارد.برای  افرادی که روزانه چندین ساعت با کامپیوتر کار میکنند ، ماوس و کیبورد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است .به خاطر پر کاربرد بودن کیبورد شرکت های زیادی در سراسر دنیا مشغول تولید بهترین کیبوردها با انواع مختلفی هستند ، کیبورد ها بسته به نوع کار ما با آنها دسته بندی میشوند و برای تخصصی کار کردن باید وسیله کار نیز تخصصی باشد.در ادامه مقاله به انواع مختلف کیبورد و مخصوصا راهنمایی کامل و جامع درباره کیبورد های گیمینگ انجام میدهیم ،برای مطاله مطلب مورد علاقه خود روی آن موضوع کلیک کنید:

راهنمای خرید بهترین کیبورد استاندارد

کیبورد چیست و انواع مختلف آن کدامند؟

کیبورد یا صفحه کلید کامپیوتر با استفاده از دکمه‌هایی که همچون اهرم‌های مکانیکی یا سوئیچ‌های الکترونیکی عمل می‌کنند و به شما اجازه‌ می‌دهند تا متن دلخواه خود را در کامپیوترتان بنویسید. هر یک از دکمه‌های قرار گرفته روی کیبورد وظیفه‌‌ی خاصی را انجام می‌دهند و به تایپ حرف خاصی اختصاص یافته‌اند که معمولا این حروف یا وظایف روی دکمه ثبت شده است؛ البته برای نوشتن برخی حروف یا سمبل خاص نیاز به فشار دادن همزمان دو کلید از صفحه کلید است.کیبورد ها از لحاظ طراحی و شکل ظاهری به چند دسته تقسیم میشوند : کیبورد استاندارد ، کیبورد ارگونومیک و کیبورد گیمینگ سه دسته بندی کلی از کیبورد ها هستند.

کیبورد استاندارد چیست و چه کاربردی دارد؟

 صفحه کلید‌های استاندارد همان صفحه کلید‌‌های آلفانومریک (عددی-الفبایی) هستند که برای کامپیوترهای خانگی و غیر تخصصی استفاده می‌شوند. کلیدها در این مدل از کیبوردها تقریبا سه چهارم فضای صفحه کلید را اشغال کرده‌اند و بیشتر آن‌ها بین ۱۰۲ تا ۱۰۴ دکمه دارند. این دکمه‌‌ها شامل حروف، علائم نگارشی، اعداد ، سمبل ها و انواع کلیدهای عملیاتی هستند. بهترین صفحه کلیدهای استاندارد به‌طور جهانی کلید شیفت ، اینتر ، کنترل ، و الت را در دو طرف صفحه کلید قرار داده اند و شکل ظاهری این کلید ها در این نوع از صفحه کلید ها معمولا با سایر دکمه‌ها متفاوت است. کلید های اعداد و اعملیات محاسباتی نیز در یک قسمت جدا کنار هم قرار میگیرند و البته  گفتنی است دکمه های چند رسانه ای نیز در این صفحه کلید ها وجود دارند که کار شما را هنگام گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم آسان میکند.

بهترین کیبورد استاندارد آلفانومریک وریتی

کیبورد های آرگونومیک چیست و چه کاربردی دارد؟

صفحه کلیدهای ارگونومیک برای قرار گرفتن بهتر دست ها بر روی صفحه کلید و کاهش خستگی  و کاهش آسیب های  ناشی از کار طولانی مدت با صفحه کلید طراحی شده اند. البته با رعایت اصول تایپ صحیح و ارگونمی کار با کامپیوتر با صفحه کلید عادی هم می توان بدون مشکل تایپ کرد. این صفحه کلید ها دارای نگهدارنده مچ دست هستند تا از آسیب آن جلوگیری کنند و شکل ظاهری این صفحه کلید ها نسبت به بقیه متفاوت است و در بعضی از آنها صفحه کلید را به دو قسمت چپ و راست تقسیم میکنند.این کیبورد ها برای افرادی که طولانی مدت در حال تایپ هستن طراحی شده تا کار کردن با کامپیوتر را برای این افراد راحت تر کنند. کیبوردهای آرگونومیک یکی از پر فروش ترین کیبوردها در بازار است.

بهترین کیبورد مخصوص بازی و بهترین کیبورد گیمینگ

کیبورد انعطاف پذیر چیست و چه کاربردی دارد؟

 این کیبوردها ترکیبی از صفحه کلیدهای استاندارد و لپ تاپی هستند. آن‌ها همچون صفحه کلید استاندارد دکمه‌های کاملی دارند و درست مثل صفحه کلیدهای لپ تاپی سرعت بالایی دارند. انعطاف‌پذیری در این کیبوردها باعث می‌شود تا کاربر بتواند با تا کردن یا لوله کردن آن‌ را در کیف خود قرار دهد و فضای کمتری را در کیف کامپیوتر تان میگیرد. بیشتر این صفحه کلیدها از سیلیکون ساخته می‌شوند که آن‌ها را در برابر گرد و غبار و رطوبت مصون می‌کند این صفحه کلید ها برای حمل کردن در داخل کیف و برای متصل کردن به لب تاپ و کار کردن به صورت تخصصی ، بهترین و پر فروش ترین کیبورد است و گزینه بسیار مناسبی می باشد.

بهترین کیبورد گیمینگ و بهترین کیبورد مخصوص بازی

کیبورد های گیمینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه بازی های کامپیوتر یکی از محبوب ترین فعالیت های همه اقشار جامعه است ، واقعا بازی های کامپیوتری دیگر سن و سال نمی شناسند و برای جذب هر چه بیشتر خریداران و افزایش درآمد ، شرکتهای تولید کننده انواع امکانات به کیبورد ها اظافه کرده اند تا لذت بازی کردن با کامپیوتر را افزایش دهند.بهترین کیبورد گیمینگ به کیبوردهایی گفته می‌شود که دارای قابلیت‌هایی هستند که در حین بازی می‌توانند به شما در انجام کارهای مختلف با سرعت بالاتر کمک کنند و سرعت واکنش شما را نسبت به اتفاقات و حملات در حین بازی افزایش دهند. دکمه هایی در این کیبورد ها تعبیه شده اند که خودتان میتوانید نوع وظیفه آن را تعریف کنید و به جای فشار دادن هم زمان چند کلید ، آنها را در یک کلید تعریف کنید.

بهترین کیبورد گیمینگ و بهترین کیبورد بازی

تفاوت کیبورد سیم دار با کیبورد بی سیم چیست؟

استفاده از کیبورد باسیم یا بی سیم کاملا به سلیقه و نوع کارایی آن برای شما مربوط است ، کیبورد های باسیم ظاهر نامنظمی به میز کار شما میدهد و جابجایی آن محدود به سیم آن است ، کیبورد های بی سیم خیال شما را از بابت درگیری باسیم و بی نظمی راحت میکند ولی از طرف دیگر نیاز به شارژ شدن دارد ، همچنین سرعت انتقال داده ها در کیبورد باسیم بیشتر از بی سیم است . تفاوت بعدی در اختلاف قیمت این دو کیبورد است ، کیبورد بی سیم قیمت بالاتری نسبت به کیبورد باسیم دارد و همانطور که گفتیم یک گزینه کاملا انتخابی و ترجیحی است که کدام یک برای شما بهترین کیبورد است.

نحوه کارکردن کیبورد بی سیم

کیبورد بی ‌سیم نوعی صفحه کلید است که از طریق امواجی همچون وای فای، اینفرارد یا بلوتوث به کامپیوتر متصل می‌شود و از نحوه‌ی اتصال سیمی پیروی نمی‌کند. این صفحه کلید‌ها از امواج مادون قرمز یا اینفرارد برای برقراری ارتباط با کامپیوتر استفاده میکنند ، سیگنال‌ها را با کمک نور به دستگاه مادری که به گیرنده‌ی این امواج مجهز باشد منتقل می‌نمایند. اگر کیبورد بی سیم از تکنولوژی امواج رادیویی استفاده کند، برای انتقال پیام از سیگنال‌هایی با طول موج مشخص استفاده میکنند. این صفحه کلید ها داده ها را از طریق فرستنده ای که درون مدارهای صفحه کلید تعبیه شده ارسال میکنند و برای دریافت این امواج گیرنده ای کوچک توسط رابط USB به کامپیوتر وصل میشود.و به شما اجازه می‌دهد به راحتی با کیبورد بی سیم خود تایپ کنید.

تفاوت کیبورد ممبران و کیبورد مکانیکی چیست؟

برای انتخاب بهترین کیبورد که به درد کار و فعالیت شما میخورد، معیار های زیادی وجود دارد و انتخاب کیبورد مورد نظرتان بسته به کارایی و کششی است که از آن انتظار دارید. کیبورد ها از لحاظ طراحی ظاهری تنوع زیادی دارند ، همچنین کیبوردها از لحاظ نحوه کار کلیدهایشان به دو نوع مکانیکی و ممبران تقسیم بندی میشوند.هر کدام از این کیبورد ها نیز معایب و مزایای خود را دارند که در ادامه توضیح خواهیم داد:

بهترین کیبورد گیمینگ و بهترین کیبورد مخصوص بازی

منظور از کیبورد ممبران چیست و نحوه کار آن چگونه است؟

کیبورد‌های معمولی یا ممبران دارای یک برد اصلی هستند و روی آنها قطعات پلاستیکی وجود دارند، با فشار دادن هر دکمه قسمت لاستیکی آن فشرده می‌شود و باعث ایجاد یک اتصال کوتاه مدت در بین دو ورق صفحه کلید می‌شود که این پیام برای کامپبوتر ارسال می شود.ارزانترین و ساده ترین نوع کیبورد ، ممبران نام دارد،به علت اینکه هزینه تولید و تعداد قطعات به کار رفته در ساخت کیبورد معمولی خیلی کمتر از مکانیکی است در نتیجه قیمت نسبتا پایین تری نسبت به مکانیکی دارد. ارزان ترین کیبورد های بازار حتما از نوع ممبران هستند و به دلیل ارزان بودن آنها کیبورد های بسیار پرطرفدار و پر فروشی هستند .

منظور از کیبورد مکانیکی چیست و نحوه کار آن چگونه است؟

کیبورد های مکانیکی برای ارسال سیگنال به کامپیوتر از سویچ استفاده میکنن. سویچ ها انوع مختلفی دارند و کاربرد و نحوه کارکردن هرکدام با یکدیگر متفاوت است.در کیبورد های مکانیکی هر کلید جداگانه کار میکند وسوئیچ مخصوص به خود دارد،و دیگر محدودیتی در فشار دادن هم زمان چند کلید وجود ندارد چون کلید ها جدا گانه عمل میکند و با فشار کمی سیگنال به کامپیوتر ارسال میشود.کیبورد های مکانیکی هنگام تایپ کردن سر و صدای بلندتری نسبت به صفحه کلید معمولی ایجاد میکنند از طرف دیگر به دلیل زیاد بودن تعداد قطعات ، کیبورد مکانیکی قیمت نسبتا بیشتری نسبت به کیبورد معمولی دارند.البته خوشحال کننده است که بگویم طول عمر کیبورد های مکانیکی خیلی بیشتر از ممبران است و این موضوع ، گران بودن قیمت کیبورد های مکانیکی را در دراز مدت جبران میکند.

کیبورد مخصوص بازی حرفه ای وریتی

راهنما و مشخصات خرید بهترین کیبورد گیمینگ

کیبورد های گیمینگ یا همان کیبوردهای مخصوص بازی غالبا از نوع مکانیکی هستند ، این کیبوردها دارای قابلیت‌هایی هستند که در حین بازی کامپیوتری می‌توانند به شما در انجام کارهای مختلف با سرعت بالاتر کمک کنند و سرعت واکنش شما را نسبت به اتفاقات بازی افزایش دهند و همچنین لذت یک بازی هیجانی و نفس گیر را تجربه کنید.میتوانیم به صورت ساده تر بگم هر چقدر پول بیشتری پرداخت کنید بهترین امکانات را از کیبوردهای گیمینگ دریافت میکنید.تک تک مشخصات بهترین کیبورد گیمینگ در ادامه مطلب ارائه میشود:

دارا بودن کلیدهای مکانیکی:

برای انجام دادن بازی های کامپیوتری سرعت عمل بسیار مهم است ، کیبورد های مکانیکی به علت بالا بودن سرعت و عمر مفید آن ، گزینه مناسبی برای گیمینگ هستند.در این کیبوردها حتی با کمی لمس کردن دکمه نیز دستور ارسال میشود.البته باید تاکید کنم که کیبورد های ممبران با کیفیت بسیار بالا نیز در بازار هستند که برای بازی های کامپیوتری بسیار مناسب و اقتصادی هستند.

دارا بودن نور پس زمینه:

روشن بودن پس زمینه کیبورد هنگام کار و یا بازی در تاریکی بسیار کاربردی و خوشایند است .کیبورد های گیمینگ دارای نور پس زمینه RGB هستند و از چندین رنگ مختلف تشکیل میشوند که زیبایی و لذت خاصی به بازی میدهند،در بعضی کیبوردهای پیشرفته تر قابلیت شخصی سازی تک تک دکمه ها وجود دارد که در نوع خود جلوه ای خاص به حال و هوای بازی می دهد.

دارا بودن دکمه های قابل برنامه ریزی:

اگر یکی از طرفداران بازیهای کامپیوتری هستید حتما میدانید که هنگام بازی برای انجام بعضی حرکات و حملات نیاز است چند دکمه را هم زمان فشار دهید ، در کیبوردهای مخصوص گیمینگ دکمه های اضافی با قابلیت برنامه ریزی وجود دارند تا بعضی فرمانهای چند دکمه ای را در یک دکمه بگنجانید و با فشار دادن فقط یک دکمه ،کامپیوتر دستور مربوطه را اجرا کند.

محل نگهداری موبایل:

برای مشاهده راحت تر اطلاعات مربوط به بازی و تسلط کامل بر حواشی بازی ، نیاز است گوشی موبایلتان در دید راس شما باشد و بعضی کیبوردهای گیمینگ جای نگهداری گوشی موبایل دارند و دیگر نیاز به خرید هولدر گوشی و جا گیری آن روی میز کارتان نیست.

کیبورد مخصوص بازی حرفه ای وریتی

معرفی کیبورد گیمینگ اقتصادی وریتی

بعد از راهنمایی درباره کیبورد گیمینگ حالا اولین کاری که باید انجام دهید، مشخص کردن سبک گیم هایی است که آن‌ها را بیشتر بازی می‌کنید. اگر بیشتر بازی‌هایی مانند League of Legends یا بازی‌های داستان محوری که استودیوی بازی‌سازی Telltale Games ساخته را تجربه می‌کنید، قطعا خرید کیبوردی که نور پس‌زمینه قابل تنظیم داشته باشد یا دکمه‌های فانتزی داشته باشد، اهمیت زیادی ندارد ولی قطعا برای لذت بردن بیشتر از بازیهای اکشن و رقابتی داشتن کیبورد گیمینگ حرفه ای بسیار مهم است .برای اینکه لذت بازی با کنسول را در کامپیوتر نیز تجربه کنید می توانید یک کنترلر خریداری کنید.کیبورد گیمینگ وریتی دارای نور پس زمینه متحرک است که بسته به شرایط تغییر میکنند ، برای خرید کیبوردهای گیمینگ حرفه ای وریتی از فروشگاه اینترنتی کیوان کالا با پایین ترین قیمت خریداری کنید:خریدکیبوردهای گیمینگ حرفه ای وریتی از فروشگاه اینترنتی کیوان کالا

فروشگاه کیوان کالا دارای نمایندگی کیبورد های وریتی

شرکت وریتی verity در سال 2005 میلادی در شهر لندن تاسیس شد. این کمپانی بر بازار آسیای مرکزی تمرکز ویژه دارد و محصولاتی که تولید می کند، با در نظر گرفتن سلیقه مردم این مناطق است.به خاطر کم بودن هزینه ساخت در شرق آسیا  محصولات شرکت Verity در شرق آسیا تولید می شوند و استانداردهای بالایی که در محصولات وریتی دیده می شود، خیال خریداران را از بابت کارکرد عالی آن ها، راحت می کند.برند Verity در ابتدا کار خود را با فلش مموری و تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات شروع کرد. اما به مرور زمان فعالیت‌های خود را به شدت گسترش داد. اکنون وریتی در زمینه لوازم جانبی کامپیوتر محصولات متنوعی تولید و روانه بازار کرده است. از جمله محصولات مربوط به کامپیوتر که این کمپانی تولید می کند می توان به موس و کیبورد مخصوص بازی وریتی، هدست، هدفون و دانگل های وایرلس اشاره کرد. فروشگاه اینترنتی کیوان کالا بهترین جا برای خرید عمده محصولات شرکت وریتی می باشد. نمایندگی بودن این امکان را به ما می دهد تا قیمت عمده فروش نمایندگی محصولات وریتی را در اختیار فروشندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی کامپیوتر قرار دهیم تا از حاشیه سود مطمئنی برخوردار باشند.کاربرانی که خرید تکی و خرده  دارند میتوانند با مقایسه قیمت ها و گارانتی با دیگر فروشگاهها خرید با اطمینانی از فروشگاه اینترنتی کیوان کالا داشته باشند.

سخن پایانی :

برای خرید کیبورد مخصوص شغل ، حرفه و یا هر فعالیتی باید نیازها و خواسته های خودتان از کیبورد را در نظر بگیرید .مثلا اگر زیاد با کامپیوتر تایپ میکنید میتوانید کیبورد معمولی وریتی را خریداری کنید که قیمت و کیفیت بسیار مناسبی در بازار دارد. ولی اگر زیاد بازی میکنید و میخواهید حرفه ای بازی کنید حتما سراغ کیبورد مخصوص بازی وریتی بروید تا از امکانات نور پس زمینه و کلید های جانبی آن بهره مند شوید و از بازی با کامپیوتر لذت ببرید.پس قبل از خرید حتما نیازهای خود را بسنجید و اینکه چقدر میتوانید هزینه کنید را نیز در نظر بگیرید.

محصولات مرتبط